کد خبر: ۲۵۸۶۲۸
تاریخ انتشار: ۱۶:۲۶ - ۰۴ تير ۱۳۹۹ - 2020June 24
شاید کالاهایمان ابتدا عالی و لوکس نباشد اما به این حقیقت ناب بیندیشیم که با خریدکالای ایرانی چه گره هایی که باز میشود وچه درد و غم هایی که تسلی مییابد


شفاآنلاین>سلامت>اقتصاد در روابط بین الملل حرف اول را میزند. خاطرم هست یکی از دوستان پدرم که برای کار به کره جنوبی رفته بود تعریف میکرد کره در ابتدای سازندگی خود کالاهای مرغوبی به بازار نمیداد. 

شاید به دلیل عدم تجربه و ایزوله شدن این کشور و اما یکباره مردم گفتند:ما کالای بی کیفیت کره ای میخریم اما از خارج خرید نمیکنیم.یا در ترکیه وقتی پارچه از چین وارد شد تمامی پارچه فروشان پارچه ها رادر وسط شهر اتش زدند.

 آنها میگفتندترک باید پارچه ترک بپوشد تا به امروز که پوشاک این کشوراگر اول جهان نباشد رتبه دوم و یا سوم را داراست.این موضوعات پیش زمینه ای بود در باب سفارشات امسال حضرت اقا ونصایح دلسوزانه ایشان درباره اهمیت موضوع تولید و مخصوصاتولید کالای ایرانی.ما شاید کالاهایمان ابتدا عالی و لوکس نباشد اما به این حقیقت ناب بیندیشیم که با خریدکالای ایرانی چه گره هایی که باز میشود وچه درد و غم هایی که تسلی مییابد.  

سوال اینجاست چگونه میشود یاری کرد.فرض کنید ما کالای ایرانی خریدیم.در ابتدا کارگر ایرانی به سر کار رفته و بعد بیمه شده. پس بنابراین کار ایجاد شده و با بیکاری مبارزه شده است.

وقتی درامد باشد کارخانه دارهم به کارش ادامه میدهدو این به این معنی است که از تولیدات حمایت میشود.رفتن کارگر به سر کار مبارزه با اعتیاد هم هست چون اعتیاد از بیکاری نشات میگیرد و حالا ازدواج هم میکند چون او شاغل است درامد دارد پس معضل ازدواج هم تا حدودی کم میشود.حال که اقتصاد به یمن مردم و خریدشان بالا رفته درهای جهانی به روی ایران باز میشود .
شهروز شفیع

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: