کد خبر: ۲۵۸۵۲۰
تاریخ انتشار: ۰۹:۱۱ - ۱۰ خرداد ۱۳۹۹ - 2020May 30
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی تهران:
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی تهران، با اشاره به عبور از بحران کرونا در کشور، گفت: قطعاً نمی‌توانیم بیمارستان «پاک» اعلام کنیم، چون دوره کمون بیماری کووید ۱۹ طولانی است.

شفاآنلاین>سلامت>سید فرشاد علامه، در اولین جلسه مشورتی کمیته علمی مبارزه با بیماری‌های عفونی و کووید ۱۹، هدف از این نشست را هم‌اندیشی متخصصین و صاحب ‌نظران دانشگاه‌های علوم پزشکی شهر تهران در خصوص بررسی وضعیت فعلی بیماری کووید ۱۹ و نحوه برخورد در ماه‌های آتی، ارائه راهکار برای آمادگی در مواجهه با شیوع مجدد احتمالی خواند.

به گزارش شفاآنلاین:علامه با تأکید بر ایجاد وحدت رویه در نحوه استفاده از تجهیزات محافظتی در ادامه مسیر بحران، گفت: استفاده از نظر عالمان و دانشمندان برای تصمیم‌گیری، تدوین پروتکل‌ها و حمایت مدیران ارشد از آنها ‌در اجرای دستورالعمل‌های ابلاغی یکی از مهم‌ترین نکاتی است که باید در مدیریت بحران‌ به آن توجه شود.

علامه ادامه داد: لازم است به مسئله کمبود تجهیزات حفاظتی در تصمیم سازی‌ها دقت کنیم. قطعاً در اعتمادسازی میان کادر درمانی و نشر فرهنگ صحیح مصرف تجهیزات حفاظت فردی تنها بخشنامه و گایدلاین کافی نیست.

وی اظهار داشت: تائید صلاحیت افراد برای گفتگو در رسانه ملی در مورد موضوعاتی تا این حد تخصصی باید از طریق کمیته علمی و با هماهنگی روابط عمومی دانشگاه‌ها باشد تا از گسترش اطلاعات نادرست در جامعه جلوگیری شود.

علامه در خصوص بازگشت به حالت عادی در ادامه مسیر بحران، گفت: قطعاً نمی‌توانیم بیمارستان پاک اعلام کنیم، چون دوره کمون بیماری کووید ۱۹ طولانی است و ممکن است بیماران در هنگام مراجعه علائم بالینی نداشته باشند ولی در عین‌حال عواقب به تعویق انداختن درمان بیماری‌هایی چون سرطان غیرقابل پیشگیری است و باید از طریق رسانه‌ ها این موضوع به مردم اطلاع‌رسانی شود.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی تهران، افزود: ضروری است دستورالعمل‌های حفاظتی، دارویی و پیگیری درمان، بازنگری و ویرایش شود. قطعاً در مدیریت بهتر بحران‌ها استفاده از همکاری انجمن‌ها نیز بسیار کمک‌ کننده است.

مهر

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: