کد خبر: ۲۵۸۵۰۰
تاریخ انتشار: ۱۸:۴۵ - ۰۹ خرداد ۱۳۹۹ - 2020May 29
پیش‌تر پروازهای داخلی در پاکستان به صورت محدود پس از ۵۶ روز تعلیق، ازسرگرفته شده و چند فرودگاه این کشور ضمن رعایت تمهیدات بهداشتی پذیرای مسافران بین شهری بود
 شفاآنلاین>سلامت>تنها دو هفته پس از عملیاتی شدن پروازهای داخلی در پاکستان، دولت این کشور امروز (جمعه) تصمیم به ازسرگیری تمامی پروازهای خارجی گرفت که نزدیک به دوماه پیش به دلیل شیوع کرونا متوقف شده بود.

به گزارش شفاآنلاین،تمامی پروازهای خارجی از ساعت ۲۴ امشب (بامداد ۱۰ خرداد - ۳۰ می)ازسرگرفته شده و فرودگاه‌های پاکستان برای ورود و خروج پروازهای مسافربری به خارج فعال می‌شود. 

پیش‌تر پروازهای داخلی در پاکستان به صورت محدود پس از ۵۶ روز تعلیق، ازسرگرفته شده و چند فرودگاه این کشور ضمن رعایت تمهیدات بهداشتی پذیرای مسافران بین شهری بود. 

دولت پاکستان پس از بستن مرزهای زمینی و محدود کردن تردد ناوگان حمل و نقل جاده‌ای و ریلی جهت مدیریت شیوع کرونا، دوم فروردین ماه امسال تمام پروازهای خارجی (ورودی و خروجی) را در این کشور تعطیل کرد. 

«عبدالستار کوکار» سخنگوی سازمان هوانوردی پاکستان به رسانه‌ها گفت: تمامی پروازهای خارجی در پاکستان از ساعت ۲۳ و ۵۹ دقیقه امروز (به وقت محلی) اجازه فرود و پرواز خواهند داشت. 

در عین حال از ماه گذشته مقامات پاکستانی تصمیم گرفتند تا برای بازگرداندن شهروندان خود که تعداد آنان بیش از ۱۰۰ هزار نفر عنوان شده است، پروازهای اختصاصی به چندین کشور اعزام کنند و تنها مجوز ورود و خروج پروازهای ویژه را صادر کرد. 

طی این مدت سازمان هواپیمایی کشوری پاکستان ده‌ها هزار نفر از اتباع این کشور را بازگرداند و همزمان چندین کشور از جمله جمهوری اسلامی ایران، انگلیس، آمریکا، آلمان، کشورهای شرق آسیا و خاورمیانه نیز برای بازگرداندن اتباع خود هواپیما به پاکستان فرستادند. 

رسانه‌های پاکستانی به نقل از گزارش‌های رسمی مقامات این کشور اعلام کردند: تعلیق پروازهای خارجی و داخلی به دلیل شیوع کرونا طی یک ماه و نیم اخیر در این کشور نزدیک به ۱۱۷ میلیون دلار (۱۹ میلیارد روپیه) به سازمان هوانوردی و هواپیمایی کشوری پاکستان (PIA) ضرر رسانده است. 

مقامات پاکستانی سرعت گسترش شیوع کرونا در این کشور را نگران کننده توصیف کرده و از از بررسی طرح اعمال دوباره محدودیت‌های کرونایی خبر می‌دهد. این درحالی است که تاکنون ۱۳۱۷ بیمار کرونایی در شهرهای مختلف پاکستان جان خود را از دست داده و ۶۴ هزار و ۲۸ نفر نیز به این ویروس مبتلا شده‌اند.ایرنا 
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: