کد خبر: ۲۵۸۴۹۳
تاریخ انتشار: ۱۶:۱۳ - ۰۹ خرداد ۱۳۹۹ - 2020May 29
این ۲ کشور از ماه‌ها پیش درگیر چندین دور اقدامات تلافی جویانه و مقابله به مثل بر سر سیاست‌های اقتصادی، فناوری و دسترسی به رسانه‌ها بوده‌اند و روابط دوجانبه در بدترین نقطه در چند دهه گذشته قرار دارد
شفاآنلاین>سلامت>دولت آمریکا قصد دارد با لغو روادید هزاران دانشجو و پژوهشگر چینی شاغل به تحصیلات تکمیلی در ایالات متحده، آنان را اخراج کند.

به گزارش شفاآنلاین، مقام‌های آمریکا اعلان کرده‌اند: این طرح که تازه‌ترین اقدام دولت دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا برای محدود کردن شمار دانشجویان چینی مقیم آمریکاست، شامل دانشجویان دارای ارتباط مستقیم با دانشکده‌های نظامی وابسته به ارتش چین، می‌شود.

اما مسئولان و مدیران دانشگاه‌های آمریکا می‌گویند که مقام‌های دولت ترامپ دچار بیماری روحی و روانی هستند و ایالات متحده از تصمیم اخراج پرشمارترین گروه از دانشجویان خارجی از این کشور، بیشتر زیان خواهد کرد.

 احتمال اقدام متقابل دولت چین با اعمال تغییر در روادیدها و یا محرومیت‌ها و ممنوعیت‌های تحصیلی بر دانشجویان آمریکایی، وجود دارد.

این ۲ کشور از ماه‌ها پیش درگیر چندین دور اقدامات تلافی جویانه و مقابله به مثل بر سر سیاست‌های اقتصادی، فناوری و دسترسی به رسانه‌ها بوده‌اند و روابط دوجانبه در بدترین نقطه در چند دهه گذشته قرار دارد.

پیش بینی می‌شود دانشگاه‌های آمریکا به این تصمیم دولت ترامپ واکنش نشان دهند، زیرا علاوه بر ارزش معنوی مبادلات آموزشی بین المللی، بسیاری از این موسسات آموزشی به دریافت شهریه کامل از دانشجویان خارجی به ویژه دانشجویان پرشمار چینی، برای تامین هزینه هایشان وابسته هستند.

اداره پلیس فدرال (اف بی‌آی) و وزارت دادگستری آمریکا در سال‌های اخیر به مدیران و استادان دانشگاه‌های این کشور در باره تهدیدهای بالقوه دانشجویان چنینی به ویژه افرادی که در حوزه علمی تحصیل یا پژهش می‌کنند، نسبت به امنیت ملی هشدار داده‌اند.

بر اساس برخی ارزیابی‌های رسمی، این تصمیم ممکن است در مورد دستکم سه هزار دانشجوی چنینی اجرا شود که درصد اندکی از حدود ۳۶۰ هزار دانشجوی چینی شاغل به تحصیل در آمریکا را دربرمی گیرد. نیویورک تایمز
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: