کد خبر: ۲۵۸۴۸۲
تاریخ انتشار: ۱۴:۱۳ - ۰۹ خرداد ۱۳۹۹ - 2020May 29
هدف از اختصاص این بسته، کمک به تولید کنندگان، شرکت ها و موسسات آسیب دیده، ایجاد فرصت های شغلی و همچنین برون رفت از بحرانی است که کرونا برای اقتصاد کشور ایجاد کرده است
شفاآنلاین>سلامت>لی که چیانگ نخست وزیر چین از اختصاص بزرگترین بسته نجات اقتصادی این برای گریز از تبعات ویروس کرونا خبر داد.

به گزارش شفاآنلاین، نخست وزیر چین روز جمعه در مصاحبه مطبوعاتی پایان اجلاس سالانه کنگره ملی خلق چین در پکن، ارزش این بسته محرک و نجات اقتصادی را ۵۵۹ میلیارد دلار اعلام کرد که از بسته محرک اقتصادی بحران سال ۲۰۰۸ میلادی بیشتر است.

او گفت که هدف از اختصاص این بسته، کمک به تولید کنندگان، شرکت ها و موسسات آسیب دیده، ایجاد فرصت های شغلی و همچنین برون رفت از بحرانی است که کرونا برای اقتصاد کشور ایجاد کرده است.

نخست وزیر چین خاطر نشان کرد: «ما هرگز به دنبال ریزش سرمایه ها در بازار نیستیم اما شرایط فوق العاده به اقدامات فوق العاده نیاز دارد همانطور که ماهی ها در دوران کم آبی با مشکل روبرو می شوند و به آب بیشتری نیاز پیدا می کنند».

وی افزود که ما مجموعه ای از سیاست های مالی، بانکی، پولی،  اجتماعی و امنیتی را تعیین کرده ایم و بی تردید هر زمانی که ضرورت داشته باشد، آنها را عملیاتی می کنیم.

نخست وزیر چین اشتغال را بزرگترین دغدغه مردم دانست و گفت: چین ۹۰۰ میلیون نیروی کار دارد ۹۰۰ میلیون دهان که باید سیر شود اگر شغلی نباشد مشکل پیدا می شود اگر شغلی باشد ۹۰۰ میلیون جفت دست می تواند ثروت و رفاه به ارمغان بیاورد.

میانگین سرانه درامد ملی در چین هم اکنون ۳۰ هزار و ۷۳۳ یوان معادل ۴ هزار و ۳۰۰ دلار است اما به گفته "لی که چیانگ" هنوز ۶۰۰ میلیون نفر در چین زندگی می کنند که درامد ماهانه آنها کمتر از ۱۰۰۰ یوان است.  

رشد اقتصادی چین در سال ۲۰۱۹ میلادی ۶.۱ درصد بود اما برای سال ۲۰۲۰ میلادی صندوق بین المللی پول آن را معادل ۱/۲ درصد پیش بینی کرده است دولت چین از تعیین نرخ رشد اقتصادی برای امسال خودداری کرده است.ایرنا
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: