کد خبر: ۲۵۸۴۳۱
تاریخ انتشار: ۱۶:۲۰ - ۰۸ خرداد ۱۳۹۹ - 2020May 28
توصیه وزارت گردشگری به مسافران
پس از بازگشت از سفر، ۱۴ روز مراوده‌های اجتماعی را محدود کنید تا درصورت ناقل بودن، افراد آسیب‌پذیر را درگیر بیماری نکنید.

شفاآنلاین>سلامت>پس از بازگشت از سفر، ۱۴ روز مراوده‌های اجتماعی را محدود کنید تا درصورت ناقل بودن، افراد آسیب‌پذیر را درگیر بیماری نکنید.

به گزارش شفاآنلاین: این توصیه وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی به مسافرانی است که با وجود همه‌گیری ویروس کرونا، همچنان نمی‌توانند از سفر رفتن صرف‌نظر کنند.

وزارت بهداشت همچنان از مردم می‌خواهد سفر غیرضروری نداشته باشند، ولی برنامه‌ای برای محدود و یا کنترل کردن سفرها وجود ندارد. طبق گفته مدریر کل راهداری مازندران، در تعطیلات عید فطر ۱۲ میلیون تردد در راه‌های این استان ثبت شده که در مقایسه با دوره مشابه سال گذشته و در شرایط شیوع ویروس کرونا تنها حدود ۶.۵ درصد کمتر بوده است. در استان خراسان رضوی نیز با آن‌که حرم امام رضا (ع) در تعطیلات عید فطر تعطیل بود، به گفته فرمانده پلیس راه این استان، ترددهای جاده‌ای ۱۵ درصد افزایش داشته؛ هرچند اعلام نشده این رشد در قیاس با چه دوره‌ای بوده است.

سفرهای تعطیلات فطر نگرانی‌ها را نسبت به بازگشت کرونا در مناطق زرد و سفید افزایش داده است، چنان‌ که فرمانده ستاد مقابله باکرونا در تهران دو روز پس از پایان تعطیلات عید فطر گفت: تهران با افزایش نسبی ۳۰۵ درصدی مبتلایان کرونا مواجه شده است.  نیز در چند روز گذشته آمارهای وزارت بهداشت روند نزولی را نشان نمی‌دهد و روزانه حدود دوهزار مبتلا به کووید-۱۹ شناسایی می‌شوند.

وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی به مسافران توصیه می‌کند: پس از بازگشت از سفر، تا ۱۴ روز مراوده‌های اجتماعی خود (به‌ویژه مهمانی) را محدود کنید تا در صورتی که ناقل بدون علامت هستید، افراد آسیب‌پذیر درگیر بیماری نشوند. پروتکل‌های ورود به منزل نیز رعایت شود و تمام لوازم و وسایلی که وارد منزل می‌شود باید مطابق پروتکل‌های بهداشتی ضدعفونی شود.

این توصیه‌ها با عنوان «آموزش‌های عمومی سفر در شرایط کرونا» از سوی دفتر مطالعات آموزش گردشگری با همکاری اتاق فکر گردشگری آماده شده که اقداماتی را برای قبل، در حین و بعد از سفر در شرایط کرونا یادآوری می‌کند؛ اقداماتی مثل همراه داشتن ماسک، مواد ضدعفونی‌کننده، دستکش بهداشتی، به حداقل رساندن تماس‌ها و حضور در اماکن عمومی از جمله رستوران‌ها و جایگاه‌های سوخت و استفاده از هتل‌ها و مجتمع‌های رفاهی که کدهای بهداشتی دریافت کرده‌اند.

ایسنا


نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: