کد خبر: ۲۵۸۴۲۴
تاریخ انتشار: ۱۵:۴۰ - ۰۸ خرداد ۱۳۹۹ - 2020May 28
پس از شیوع کرونا، روابط تیره تر شده است و «هوچی گری» آمریکا و اتهاماتی که در این راستا به پکن وارد می کند، مناسبات را به شکلی غیرمنتظره به سطحی بسیار پایین رسانده است
شفاآنلاین>اجتماعی>این کشور هرگز به دولت دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا باج نمی دهد و مرعوب او نمی شود.

به گزارش شفاآنلاین،به شکل باور نکردنی روابط دو قدرت برتر اقتصادی دنیا به پایین ترین سطح رسیده است و هر دو یکدیگر را مقصر می دانند اما شرایط پس از روی کار آمدن ترامپ به مراتب بدتر شده است.

گزارش با اشاره به راه اندازی «جنگ تجاری آمریکا علیه چین و اعمال ذهنیت جنگ سرد بر روابط دو طرف» آورده است که این کار ترامپ بنوعی «باج خواهی از چین» است که هرگز به نتیجه نمی رسد زیرا «چین خود همواره قربانی برخی از منازعات سیاسی و تجاری بوده است».

روزنامه ادامه داده است خیزش اقتصادی چین و قدرت گرفتن این کشور و تفاوت داشتن نظام این کشور با آمریکا از دیگر علت های اختلافات دو کشور محسوب می شود و بر روابط آنها سایه می افکند.

گزارش تاکید کرده است که پس از شیوع کرونا، روابط تیره تر شده است و «هوچی گری» آمریکا و اتهاماتی که در این راستا به پکن وارد می کند، مناسبات را به شکلی غیرمنتظره به سطحی بسیار پایین رسانده است.

دولت ترامپ یک دولت تندرو با ذهنیت جنگ سرد است و می خواهد شکل دهنده راهبردها و سیاست های چین باشد ولی چنین امری هرگز محقق نخواهد شد.

«هوشی جین» سردبیر این نشریه آورده است برخی از همکاری دو طرف می گویند این بسیار مطلوب است تنش ها پایان یابد اما اختلافاتی وجود دارد که چنین اجازه ای نمی دهد.

او می افزاید: آنچه آمریکا می خواهد این است که چین مانند ژاپن پیرو راهبردهای آن کشور باشد واشنگتن مایل به توقف توسعه و رشد چین است، در صورتی که چنین کاری اصلا امکان پذیر نیست.

وی گفت: همه چینی ها باید بدانند که دیگر نمی توانند در گذشته غوطه ور باشند باید قبول کرد که شرایط و شکل مناسبات چین و آمریکا فرق کرده است و باید با درایت و تصمیماتی جدید و سناریوهای تازه وارد عمل شد.

روزنامه نوشته است که از دیدگاه آمریکا، چین یک رقیب راهبردی است و با این حساب این رقابت راهبردی یک فرایند طولانی خواهد بود و پکن باید همبستگی خود را برای مقابله با این شرایط حفظ کند.گلوبال تایمز
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: