کد خبر: ۲۵۸۴۲۱
تاریخ انتشار: ۱۴:۵۰ - ۰۸ خرداد ۱۳۹۹ - 2020May 28
تمایل برای دریافت واکسن همچنین ریشه در اختلافات سیاسی دارد؛ به طوری که ۶۲ درصد دموکرات‌ها نسبت به دریافت واکسن ابراز علاقه کردند و ۴۳ درصد جمهوری‌خواهان در مورد آن نظر مساعدی نشان دادند
شفاآنلاین>سلامت>نتایج یک نظرسنجی جدید در آمریکا نشان داد؛ تقریباً نیمی از آمریکایی‌های پرسش شونده گفته‌اند که برای جلوگیری از ابتلا به کووید– ۱۹، واکسن می‌زنند.

به گزارش شفاآنلاین، این نظرسنجی از سوی خبرگزاری آسوشیتدپرس و مرکز تحقیقاتی NORC انجام شد و نتایج آن مشخص کرد که ۴۹ درصد آمریکایی‌های پرسش شونده از تمایل برای دریافت واکسن کرونا خبر دادند.  

۲۰ درصد شرکت کنندگان در این نظرسنجی، نسبت به دریافت واکسن کرونا نظر منفی داشتند و ۳۱ درصد نیز گفتند که هنوز مطمئن نیستند و تصمیمی در این مورد اتخاذ نکرده‌اند.

این نظرسنجی نشان می‌دهد که واکسن کرونا در آمریکا از محبوبیت واکسن سالانه آنفلوانزا برخوردار نیست و اینکه مردم این کشور نسبت به دریافت واکسن کرونا بسیار هوشیار و مراقب هستند.

حدود ۷۰ درصد افرادی که با دریافت واکسن مخالفت کرده بودند، برای ایمنی و سلامت واکسن ابراز نگرانی کردند. همچنین حدود ۴۰ درصد مخالفان دریافت واکسن گفتند که برای مقابله با ابتلا به کووید– ۱۹ از طریق واکسن نگران هستند.

این در حالی است که بر اساس گزارش آسوشیتدپرس، اکثر واکسن‌های موجود در زمان حاضر، حاوی ویروس عامل بیماری نیست.

در میان افراد موافق با دریافت واکسن، حدود ۷۰ درصد تأکید کردند که زندگی بدون واکسن به وضع عادی برنمی‌گردد.

حدود ۲ سوم از پرسش شوندگان ۶۰ سال و بیشتر که احتمالاً متحمل تبعات جدی‌تری از ویروس کرونا می‌شوند، نسبت به دریافت واکسن ابراز تمایل کردند؛ در حالی که این رقم در میان افراد جوان‌تر از ۶۰ سال، ۴۰ درصد بود.

اگر چه کرونا تأثیر نامتناسبی بر جمعیت‌های اقلیتی دارد، تنها ۲۵ درصد از آمریکایی‌های آفریقایی تبار و ۳۷ درصد از لاتین تبارها تمایل برای واکسن زدن را اعلام کردند؛ در حالی که این رقم در میان افراد سفید پوست ۵۶ درصد بود.

تمایل برای دریافت واکسن همچنین ریشه در اختلافات سیاسی دارد؛ به طوری که ۶۲ درصد دموکرات‌ها نسبت به دریافت واکسن ابراز علاقه کردند و ۴۳ درصد جمهوری‌خواهان در مورد آن نظر مساعدی نشان دادند.

بیش از نیمی از دموکرات‌ها گفتند که واکسن برای احیای اقتصاد آمریکا ضروری است؛ در حالی این رقم برای جمهوری‌خواهان حدود یک سوم بود.

 این نظرسنجی در ماه جاری میلادی از یک هزار و ۵۶ نفر در آمریکا انجام شد و حاشیه خطای آن ۴.۲ درصد اعلام شد.

ویروس کرونا موسوم به کووید– ۱۹ اواسط ماه دسامبر (۲۴ آذر ۹۸) در شهر ووهان واقع در مرکز چین گزارش شد. ابتدا از این بیماری به عنوان ذات الریه نام برده می‌شد، اما کمیسیون ملی بهداشت چین ۳۰ دسامبر سال ۲۰۱۹ (۹ دی ماه ۹۸) به صورت رسمی شیوع این ویروس را در چین اعلام کرد.

تدروس آدهانوم مدیرکل سازمان جهانی بهداشت چهارشنبه ۲۱ اسفند ماه ۹۸ در کنفرانسی خبری تأکید کرد که اگر چه واژه «همه‌گیر» (pandemic) به دلیل حساسیتی که دارد نباید بدون دقت مورد استفاده قرار گیرد، اما ارزیابی‌های این سازمان ویروس کرونا را «همه‌گیر جهانی» شناسایی و اعلام می‌کند.هیل
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: