کد خبر: ۲۵۸۳۷۶
تاریخ انتشار: ۲۱:۲۶ - ۰۷ خرداد ۱۳۹۹ - 2020May 27
متهم در اظهارات خود، دلیل ارتکاب این جرم را مخالفت با ازدواج خواهرش با مرد مورد نظر او و اختلاف سنی ۱۲ ساله میان آنها عنوان کرد
شفاآنلاین>اجتماعی>حوادث>معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی گیلان گفت: دختر ۱۸ ساله‌ای که بر اثر به آتش کشیدن خانه توسط برادرش دچار جراحات و سوختگی شدید شده بود، شب گذشته جان خود را از دست داد.

به گزارش شفاآنلاین، سرهنگ مجید رسول زاده فرساد عصر چهارشنبه در بیان جزئیات این حادثه افزود: برادر این دختر ساکن محله سلیمانداراب شهر رشت با ازدواج او با مرد مورد علاقه اش مخالف بود اما وقتی در جلوگیری از این ازدواج موفق نشد در اقدامی نسنجیده، خانه پدری را به آتش کشید که در این حادثه خواهر و مرد مورد علاقه‌ وی دچار سوختگی شده و به بیمارستان ولایت رشت منتقل شدند.

وی تصریح کرد: متهم در اظهارات خود، دلیل ارتکاب این جرم را مخالفت با ازدواج خواهرش با مرد مورد نظر او و اختلاف سنی ۱۲ ساله میان آنها عنوان کرد.

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی گیلان با اشاره به اینکه برادر این دختر  دستگیر و تحویل مراجع قضایی شده است، تاکید کرد: کنترل خشم و تفکر در عواقب جبران‌ناپذیر اینگونه اقدامات خشن، عامل مهمی در پیشگیری از این جرائم است.

وی با تاکید بر ضرورت ارتباط منطقی و صمیمی میان اعضا خانواده اظهار کرد: همه باید تلاش کنند که آستانه تحمل خود را بالا برده و هماره دلیل و رفتار منطقی را در قضاوت‌های خود ملاک عمل قرار دهند.

 سرهنگ رسول زاده نداشتن آگاهی از قوانین، نبود ارتباط منطقی و صمیمانه  بین اعضاء خانواده، عدم درک متقابل افراد از یکدیگر و کم‌توجهی به موازین و دستورات دینی را از دلایل بروز چنین حوادثی عنوان و تصریح کرد: تربیت صحیح فرزندان و آموزش درست آنان در کسب مهارت های زندگی نیز می‌تواند در پیشگیری از این حوادث نقش بسزایی داشته باشد.ایرنا
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: