کد خبر: ۲۵۸۳۴۲
تاریخ انتشار: ۱۲:۴۰ - ۰۷ خرداد ۱۳۹۹ - 2020May 27
رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور ساعت کار کارمندان دستگاه‌های اجرایی را ابلاغ کرد.

شفاآنلاین>اجتماعی>جمشید انصاری معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور ساعت کار کارمندان دستگاه‌های اجرایی را ابلاغ کرد.

به گزارش شفاآنلاین:با توجه به تداوم اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی (فاصله گذاری هوشمند) در سطح کشور و در اجرای بند (۴) از مصوبات بیست و یکمین جلسه مورخ ۱۳۹۹/۰۳/۰۳ ستاد ملی مقابله با بیماری کرونا که به شرح زیر به تایید ریاست محترم جمهوری اسلامی ایران رسیده است:

بند ۴- حضور کارمندان در مشاغل اداری: از تاریخ ۱۳۹۹/۰۳/۱۰ ساعت کار روزانه دستگاه‌های اجرایی در تهران و استان‌ها از ساعت ۷:۳۰ تا ۱۴:۳۰ خواهد بود و کلیه کارکنان با رعایت الزامات سلامت محیط و کار در محیط اداری که توسط وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ابلاغ شده است در محل کار حاضر شده و خدمات موظف را ارائه خواهند کرد. ترتیبات اجرائی این مصوبه از سوی سازمان اداری و استخدامی کشور ابلاغ خواهد شد. موارد زیر جهت اقدام لازم ابلاغ می‌گردد:

١- کلیه دستگاه‌های اجرایی، مدیران و کارکنان موظفند کماکان در انجام فعالیت‌های خود پروتکل‌های بهداشتی کارکنان، محیط اداری، ارباب رجوع و تجمعات اداری موضوع راهنمای گام دوم مبارزه با ویروس کووید - ۱۹ در زمینه «الزامات سلامت محیط و کار در محیط اداری» که طی نامه شماره ۱۰۰/۱۲۷ مورخ ۱۳۹۹/۰۱/۱۸ وزیر محترم بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ابلاغ شده است را رعایت نماینده بازرسان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی بر اجرای این پروتکل‌ها در واحد‌های اداری سراسر کشور نظارت خواهند کرد و مدیران و مقامات مسئول دستگاه‌های اجرایی موخلفند ضمن ارائه آموزش‌های ضروری و توجیه کارکنان در این مورد، در خصوص رعایت مفاد پروتکل‌های مذکور از سوی مراجعان ادارات نیز مراقبت لازم بعمل آورند.

۲- دستگاه‌های اجرایی موظفند ضمن برنامه ریزی برای ارائه به موقع و سریع کلیه خدمات عمومی و ضروری حوزه مسولیت خود ترتیبی اتخاذ نمایند که در ارائه این خدمات به مردم و ارباب رجوع وقفه‌ای ایجاد نگردد.

ساعت کار جدید کارمندان ادارات تعیین شد +سند

۳- ساعت کار روزانه کارکنان دستگاه‌های اجرایی در تهران و استان‌ها با رعایت تبصره (۳) ماده (۸۷) قانون مدیریت خدمات کشوری از ساعت ۷:۳۰ تا ۱۴:۳۰ خواهد بود و هر گونه تغییر در ساعت فعالیت کارکنان دستگاه‌های اجرائی اعم از ملی و استانی صرفا با تصویب ستاد ملی مقابله با بیماری کرونا تعیین و ابلاغ خواهد شد.

۴- به منظور تامین و ارتقاء سطح ایمنی و بهداشت کارکنان و محیط کار، کلیه ادارات موظفند:

۱ - ۴- فعالیت آشپزخانه‌ها و آبدارخانه‌های خود را تعطیل و از پذیرایی در جلسات و اتاق‌ها به صورت فردی و گروهی خودداری و ممانعت نمایند و صرفا امکان تهیه چای با لوازم شخصی توسط کارکنان را در طول روز فراهم کنند.

۳ -۴- صرف صبحانه و ناهار بصورت گروهی و فردی در سالن غذاخوری، سایر محل‌های عمومی ادارات و اتاق کار کارکنان ممنوع می‌باشد و لازم است مسئولین ادارات از تهیه و توزیع غذا (جز در مورد کارکنان نوبت کاری و کشیک که در چارچوب مقررات مربوط انجام خواهد شد) خودداری و جلوگیری نمایند.

۵- ضمن تاکید مجدد بر اجرای دقیق مفاد بخشنامه شماره ۷۲۴۵۵۵ مورخ ۱۳۹۸/۱۲/۱۲ این سازمان به ویژه بند‌های ۲ و ۳ آن، استفاده از خدمات دورکاری کارکنان (موضوع بند ۷ بخشنامه فوق الذکر) صرفا در صورت تامین زیر ساخت‌های لازم از سوی دستگاه‌های اجرائی برای ارائه خدمات از منزل به صورت الکترونیکی توسط کارکنان دور کار و رعایت تصویبنامه شماره ۴۴۷۲۶/۷۶۴۸۱ مورخ ۱۳۸۹/۰۴/۰۷ هیات وزیران و اصلاحات بعدی آن مجاز خواهد بود. بدیهی است در استفاده از خدمات کارکنان به صورت دورکاری، بانوان دارای فرزند خردسال و کارکنانی که در گروه‌های آسیب پذیر (موضوع بند (۲) بخش غربال گری، مراقبت و بازتوانی راهنمای الزامات سلامت محیط و کار در محیط اداری) قرار می‌گیرند، در اولویت خواهند بود.

۶- این بخشنامه از تاریخ ۱۳۹۹/۰۳/۱۰ لازم الاجرا بوده و با اجرای آن ترتیبات مقرر در بخشنامه شماره ۱۰۹۳۴ مورخ ۱۳۹۹/۰۱/۱۹ این سازمان لغو می‌گردد.

ساعت کار جدید کارمندان ادارات تعیین شد +سند

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: