کد خبر: ۲۵۸۳۰۸
تاریخ انتشار: ۱۹:۴۰ - ۰۶ خرداد ۱۳۹۹ - 2020May 26
انتشار کووید ۱۹ باعث توقف بخش عمده ای از فعالیت های اقتصادی اسراییل شده است
شفاآنلاین>اجتماعی>اداره مرکزی آمار رژیم صهیونیستی اعلام کرد که به دلیل شیوع ویروس کرونا طی سه ماهه اول سال جاری میلادی و به دنبال آسیب دیدن تجارت و سرمایه‌گذاری و هزینه‌های دولتی و مصرفی، اقتصاد این رژیم به میزان ۷.۱ درصد پسرفت داشته است.

به گزارش شفاآنلاین، این اولین عقب گرد تولید ناخالص ملی اسراییل از سال ۲۰۱۲ به این سو به شمار می رود.

میزان صادرات رژیم صهیونیستی از ژانویه تا ماه مارس گذشته به میزان ۵.۹% ، هزینه های بخش خصوصی ۲۰.۳% ، سرمایه گذاری های دارایی های ثابت ۱۷.۳% ، واردات ۲۷.۵% و هزینه های دولتی به میزان ۱۰.۳%. کاهش یافتند.

بانک مرکزی اسراییل پیش بینی کرد که اقتصاد این رژیم در نیمه اول سال ۲۰۲۰ بخاطر ویروس کرونا عملکرد ضعیفی از خود نشان دهد. انتشار کووید ۱۹ باعث توقف بخش عمده ای از فعالیت های اقتصادی اسراییل شده است.

میانگین رشد و توسعه اقتصاد اسراییل در سه ماهه آخر سال گذشته میلادی ۴.۶% بود و اقتصاد این رژیم در سراسر سال ۲۰۱۹ به میزان ۳.۵% رشد و توسعه یافت.

سازمان بهداشت جهانی امروز (دوشنبه) شمار مبتلایان در فلسطین اشغالی را ۱۶ هزار و ۷۳۴ نفر ، تعداد متوفیان را ۲۸۱ تن و بهبودیافتگان را ۱۴ هزار و ۳۰۷ نفر اعلام کرد.

سازمان مزبور بر پایه همین گزارش شمار مبتلایان  در سراسر جهان را ۵ میلیون و ۵۸۸ هزار و ۳۵۶ نفر ،  فوت شدگان را ۳۴۷ هزار و ۸۷۳ تن و بهبودیافتگان را ۲ میلیون و ۳۶۵ هزار و ۷۱۹ نفر اعلام کرد.

ویروس کرونا موسوم به  کووید ۱۹  اواسط ماه دسامبر (۲۴ اذر) در شهر ووهان واقع در مرکز چین گزارش شد ابتدا از این بیماری به عنوان ذات الریه نام برده می شد اما کمیسیون ملی بهداشت چین در ۳۰ دسامبر سال ۲۰۱۹ (۹ دی ماه ۹۸) به صورت رسمی شیوع این ویروس را در چین اعلام کرد.الجزیره
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: