کد خبر: ۲۵۸۲۸۱
تاریخ انتشار: ۱۲:۰۹ - ۰۶ خرداد ۱۳۹۹ - 2020May 26
دکتر علی آقامحمدی، ارزش پرتفوی بورسی سهام عدالت را بر اساس آخرین قیمتهای معاملاتی در بورس حدود 474 هزار میلیارد تومان ذکر کرد و افزود، پرتفوی بورسی سهام عدالت منتشکل از 36 شرکت است که اکثر آنها از جمله شرکتهای بزرگ و سودآور و ارزشمند هستند.
شفاآنلاین>اقتصادی>دکتر علی آقامحمدی، ارزش پرتفوی بورسی سهام عدالت را بر اساس آخرین قیمتهای معاملاتی در بورس حدود 474 هزار میلیارد تومان ذکر کرد و افزود، پرتفوی بورسی سهام عدالت منتشکل از 36 شرکت است که اکثر آنها از جمله شرکتهای بزرگ و سودآور و ارزشمند هستند.
به گزارش شفاآنلاین: در ترکیب پرتفوی بورسی سهام عدالت، گروه فلزات اساسی با 28 درصد، صنایع پتروشیمی 24 درصد، صنعت فرآورده های نفتی 15 درصد،صنعت بانکداری 12 درصد و صنعت سنگ آهن با 8درصد بیشترین وزن را به خود اختصاص می دهند که جملگی از مهمترین صنایع استراتژیک کشور هستند. از طرفی  میزان مالکیت سهام  عدالت در بسیاری از این شرکتها به گونه ای است که ترکیب هیات مدیره آنها توسط سهام عدالت تعیین می گردد و بنابراین بلوک سهام عدالت برای سهامداران حقوقی که می خواهند مدیریت شرکت را در اختیار بگیرند از ارزش به مراتب بالاتری نسبت به قیمتهای تابلوی بازار برخوردار است که این مساله باید در نحوه فروش سهام عدالت در نظر گرفته شود. 

با فروش خرد سهام از ارزش  بلوکی این سهام کاسته می شود. در این خصوص می بایست راهکاری در نظر گرفت که سهامداران عدالت بتوانند از مزایای آن بهره مند گردند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، مزیت مالیاتی مقرر در ماده 14 قانون حداکثر استفاده از توان تولیدی و خدماتی کشور و حمایت از کالای ایرانی را فرصت مناسبی جهت افزایش سرمایه شرکتهای مشمول سهام عدالت از محل مازاد تجدید ارزیابی داراییها دانست و افزود با توجه به این که  ارزش روز داراییهای این شرکتها تفاوت قابل توجهی با ارزش دفتری آنها دارد، این مساله می تواند توسط شرکتهای مشمول، مورد بررسی و در دستور کار قرار گیرد.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: