کد خبر: ۲۵۸۱۸۵
تاریخ انتشار: ۱۵:۳۸ - ۰۴ خرداد ۱۳۹۹ - 2020May 24
متهم هنگام پرتاب آب دهان ادعا کرده که به بیماری کووید-۱۹ مبتلاست. در بسیاری از موارد فرد متهم بیمار نبوده اما به جرم وحشت‌پراکنی، توسط پلیس بازداشت شده است
 شفاآنلاین>سلامت>آمارهای رسمی منتشر شده در انگلیس نشان می‌دهد که میزان تخلفات موثر در شیوع کرونا (کووید-۱۹) علیه ماموران پلیس این کشور رو به افزایش است.

به گزارش شفاآنلاین، آمار انداختن آب دهان، گاز گرفتن و یا سرفه کردن به سمت ماموران پلیس و نیروهای خدمات عمومی در ماه آوریل (فروردین/اردیبهشت) ۱۴ درصد نسبت به سال گذشته افزایش داشته و کارکنان این بخش‌ها را در حین انجام وظیفه نگران کرده است.  

شورای ملی پلیس انگلیس می‌گوید متهم هنگام پرتاب آب دهان ادعا کرده که به بیماری کووید-۱۹ مبتلاست. در بسیاری از موارد فرد متهم بیمار نبوده اما به جرم وحشت‌پراکنی، توسط پلیس بازداشت شده است.

دادستانی انگلیس اعلام کرد که در ماه گذشته میلادی (آوریل) بالغ بر ۳۰۰ نفر به جرم ایجاد مزاحمت برای ماموران پلیس و کارکنان بخش‌های خدمات عمومی گناهکار شناخته شدند. 

«جان کمپبل» رئیس پاسگاه تیمزولی انگلیس این قبیل جرائم را در شرایط عادی نفرت‌انگیز توصیف و تصریح کرد: در اوضاع کرونا بروز چنین رفتارهایی واقعا اسفناک است. 

از سویی گزارش‌ها حاکیست که میزان جرم و جنایت در انگلیس به لطف قرنطینه حدود ۲۰ درصد کاهش یافته است.

مارتین هیوئیت، از شورای ملی پلیس انگلیس مدعی شد: «آمار اولیه از تمامی نیروهای پلیس نشان می‌دهد که میزان جرم و جنایت در چهار هفته گذشته در مقایسه با مدت زمان مشابه سال قبل، کاهش ۲۱ درصدی داشته است. »‌

وی طی سخنانی در کنفرانس مطبوعاتی دولت بدون اشاره به اثر محدودیت‌های قرنطینه، این دستاورد را مرهون تعهد و تلاش بیش از ۲۰۰ هزار افسر و نیروی پلیس در سراسر کشور توصیف کرد.

این در حالیست که کارشناسان معتقدند کاهش جرایم عمدتا به علت تعطیلی کلوپ‌های شبانه، نبود مراسم عمومی بزرگ، و سخت‌تر شدن دزدی و دستبرد به خانه‌ها به خاطر قرنطینه خانگی بوده است.  

انگلیس تا پیش از وضع قرنطینه در زمینه قتل و آدم‌کشی نسبت به سایر کشورهای اروپایی رکورددار بود. 

نشریه «ساندی‌تایمز» چندی پیش گزارش داد که آمار جرم و جنایت در پایتخت انگلیس برای اولین بار در تاریخ معاصر در مقایسه با نیویورک آمریکا پیشی گرفته است.شورای ملی پلیس انگلیس
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: