کد خبر: ۲۵۸۱۸
تاریخ انتشار: ۰۹:۳۴ - ۰۷ تير ۱۳۹۳ - 2014June 28
فوق تخصص جراحی کودکان و نوزادان در گفتگو با شفا آنلاین تشریح کرد:
شفا آنلاین- فوق تخصص جراحی کودکان و نوزادان، ناهنجاری بسته بودن مقعد را به عنوان یک بیماری نیازمند جراحی شایع مادرزادی درمیان کودکان دانست.

دکتر مصطفی جابر انصاری در گفتگوی اختصاصی با شفا آنلاین ضمن اعلام این خبر افزود: به دنبال مسدود بودن راه دفع مدفوعT شکم نوزاد متسع می شود که بلافاصله باید در بدو تولد به جراح اطفال مراجعه شود.

عضو اسبق هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی ایران ادامه داد:در غیر این صورت امکان سوراخ شدن روده ها نیز وجود دارد حال آن که طی 2 دهه اخیر به دلیل این که وسیله ای وجود نداشت تا بافت عضلات ظریف نوزاد یا شیرخوار را شناسایی کند میزان کنترل دفعی پائین بود.

این جراح عمومی تصریح کرد: اما در حال حاضر با استفاده از دستگاه محرک عضلات نتایج درمان بهتر شده است به گونه ای که تا 85 درصد از آنها کنترل دفع مدفوع و تجربه زندگی عادی را نیز کسب خواهند کرد.

وی با اشاره به این که بسته بودن مقعد در دختر و پسر به صورت یکسان دیده می شود افزود: در واقع برخی ژن ها برای تشکیل درست بافت های آن ناحیه به صورت غلط فرمان می دهند و بر بروز این بیماری نیز دامن می زنند.

عضو هیئت مدیره جامعه جراحان ناهنجاری های جمجمه، شکاف لب و کام، کیست های مادرزادی در گردن، بسته بودن مسیر حالب ها، ناهنجاری های مثانه و خود دستگاه تناسلی را از شایع ترین جراحی های کودکان نیز اعلام کرد.

وی با اشاره به تعداد کافی و کیفیت کارایی متخصصین و جراحان کودکان در کشور توصیه کرد: در صورت مشاهده یک ناهنجاری در هر جای بدن کودکان توسط والدین، حتمأ باید به پزشک متخصص و جراح کودکان  مراجعه شود.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: