کد خبر: ۲۵۸۱۴۹
تاریخ انتشار: ۲۰:۵۵ - ۰۳ خرداد ۱۳۹۹ - 2020May 23
کمیته‌های مربوطه در عربستان سعودی، قطر، کویت، یمن، امارات و اردن و بحرین اعلام کردند که امروز شنبه نیز ضمن ماه مبارک رمضان محسوب شده و عید فطر فرداست
شفاآنلاین>اجتماعی>با پایان یافتن ماه مبارک رمضان و با توجه به عدم رویت هلال ماه شوال در شب گذشته، در بسیاری از کشورهای اسلامی فردا یکشنبه عید فطر اعلام شد.

به گزارش شفاآنلاین، کمیته‌های مسئول استهلال در بسیاری از کشورهای عربی به دیل رویت نشدن هلال ماه شوال در شب گذشته، یکشنبه را عید فطر اعلام کردند.

کمیته‌های مربوطه در عربستان سعودی، قطر، کویت، یمن، امارات و اردن و بحرین اعلام کردند که امروز شنبه نیز ضمن ماه مبارک رمضان محسوب شده و عید فطر فرداست.

مرکز اطلاع رسانی فلسطین نیز به نقل از مفتی فلسطین اعلام کرد فردا شنبه آخرین روز ماه مبارک رمضان و روز یکشنبه عید فطر است.

مفتی تونس نیز در این کشور یکشنبه را عید فطر اعلام کرد.

اندونزی و مالزی نیز روز یکشنبه را عید فطر اعلام کردند.

ترکیه نیز همانند کشورهای عربی یاد شده اعلام کرد که هلال ماه شوال شب گذشته در این کشور رویت نشد و بدین ترتیب امروز سی ام ماه رمضان و فردا مصادف با اول ماه شوال و عید فطر در این کشور خواهد بود.

برخی دیگر از کشورهای عربی مانند عمان، سودان و مغرب به همراه شیعیان عراق و لبنان که امروز (شنبه) مصادف با بیست و نهم ماه مبارک رمضان در میان آنها است، امشب به رویت هلال ماه شوال اقدام می کنند و در صورت مشاهده آن فردا را عید فطر اعلام خواهند کرد.

لیبی و سومالی نیز فردا را عید فطر اعلام کردند.

کشورهای اسلامی تصمیم گرفتند امسال به دلیل شیوع کرونا، نماز عید فطر را به جای مسجد در خانه‌هایشان برگزار کنند.تسنیم

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: