کد خبر: ۲۵۸۰۳۴
تاریخ انتشار: ۰۹:۱۰ - ۰۲ خرداد ۱۳۹۹ - 2020May 22
لیمو ترش به عنوان یک ماده مفید و معجزه آسا شناخته می شود، که به حفظ سلامتی و تقویت سیستم ایمنی بدن کمک می کند.
شفاآنلاین>سلامت> لیمو دارای خواص بسیاری برای زیبایی و سلامت پوست و مو است. در زیر به سودمندی های این میوه خوشمزه برای پوست و مو اشاره شده است.

1. ازبین رفتن شوره سر

هنگامی که شوره سر و یا حتی فقط یک پوست سر خشک دارید، لیمو می تواند ناجی شما باشد. مخلوطی از آب لیمو، آب، روغن زیتون و زنجبیل درست کنید. این مخلوط شگفت آور معطر را روی پوست سر خود مالیده و بگذارید پوست شما این ترکیب را جذب کند تا زمانی که پوست سر کاملا خشک شود. سپس، موهای خود را با مقداری شامپو بشویید، اگر شوره سر به طور کامل از بین نرود، بسیار کمترخواهد شد.

2. اسکراب درست کنید

اگرمتوجه نقاط خشک روی پاهای خود شده اید، یک اسکراب پای آب لیمو درست کنید. مقداری آب لیمو را با نمک دریایی مخلوط کرده و پاهای خود را با آن خیس کنید. اگر احساس می کنید نمک دریایی برای پوست شما خیلی زبر است، می توانید به جای آن از مقداری قند قهوه ای تیره استفاده کنید. اسکراب با قند قهوه ای تیره کمی نرم تر می شود. این اسکراب شکر و لیمو نه تنها برای پاها مفید است، بلکه استفاده از آن برای لب ها نیز فوق العاده است.

3. سفید کردن آرنج و زانو

اگر از تیرگی و کبود بودن زانو و آرنج خود ناراحت هستید، لیمو ترش را از وسط نصف کنید و درنواحی تیره زیر بغل و آرنج بمالید.

4. روشن کردن پوست با لیموترش

لیموترش حاوی مقدار زیادی ویتامین C و اسید سیتریک است که باعث روشن شدن پوست می شود. علاوه بر آن ویتامین C آنتی اکسیدان قوی است که تمام رادیکال های آزاد پوست را خنثی و از کلاژن محافظت می کند و باعث جلوگیری از پیری پوست می شود . باید بعد از استفاده از لیموترش روی پوست از ضد آفتاب استفاده کنید. زیرا لیموترش پوست را نسبت به اشعه های مضر خورشید حساس تر می کند .

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: