کد خبر: ۲۵۸۰۰
تاریخ انتشار: ۱۹:۴۳ - ۰۲ تير ۱۳۹۳ - 2014June 23
شفا آنلاين-نوشيدني‌هاي سالم در رساندن ويتامين‌ها، مواد معدني و آنزيم‌هاي لازم به بدن سهم اساسي دارند. اين نوشيدني‌ها اگر از نوع طبيعي و سالم باشند، براي تقويت سيستم ايمني، پاكسازي كبد و كليه‌ها و همچنين حفظ تعادل بازي-اسيدي بدن فوق‌العاده‌اند. در اين مطلب 10 نمونه از مفيدترين نوشيدني‌ها براي بدن را معرفي مي‌كنيم. لطفاً با ما همراه باشيد.
آب چغندر قبل از ورزش

 

به گزارش شفا آنلاين،نتايج بررسي‌هاي متعدد نشان مي‌دهند كه ورزشكاران قبل از مسابقات ورزشي آب چغندر مي‌نوشند. در واقع نيترات موجود در اين ماده غذايي قدرت و كارايي بدني ورزشكاران را بالا مي‌برد. اين تركيب در بدن به نيتريت و سپس به مونواكسيد ازت تبديل مي‌شود و همين مساله هم به گردش خون و انقباض عضلاني كمك زيادي مي‌كند. برخي از متخصصان معتقدند كه اين نوشيدني با مصرف روزانه 500 ميلي‌ليتر به مدت 6 روز تاثير شگفت انگيز خود را نشان مي‌دهد و برخي ديگر بر اين باور هستند كه با يك بار امتحان كردن آن هم به ميزان 140 ميلي‌ليتر نيز تاثير خود را مي‌گذارد. اگر مزه چغندر را دوست نداريد و با خودتان مي‌گوييد ما كه ورزشكار نيستيم تا خودمان را به آب چغندر ببنديم بهتر است به فكر سلامتي بيشترتان باشيد. اگر طعم آن را دوست نداريد مي‌توانيد آن را با آبميوه‌هاي ديگر تركيب كنيد.

انبه، نرم و لذيذ


انبه خوشمزه و لذيذ است. گرفتن آب آن يك تركيب كرم دار و غليظ مي‌دهد كه طعم مطبوعي دارد و يكي از آن آبميوه‌هاي انرژي‌زا و تقويت‌كننده محسوب مي‌شود. توصيه مي‌كنيم با دو عدد انبه، 4 عدد نارنگي، آب پرتقال و نصف قاشق چاي‌خوري عصاره وانيل يك نوشيدني انرژي‌زا براي خودتان تهيه كنيد. مي‌توانيد از انبه خالص و آب پرتقال و وانيل نيز (بدون نارنگي) براي تهيه اين نوشيدني استفاده كنيد. اسيدفوليك، بتاكاروتن، ويتامين C و E، كلسيم، آهن، منيزيم، فسفر، پتاسيم، سديم و گوگرد فهرستي از مواد مغذي موجود در اين نوشيدني هستند.

نوشيدني زنجبيلي


زنجبيل طعم تند و مطبوعي به نوشيدني‌هاي تازه مي‌دهد. بايد بدانيد كه زنجبيل باعث بهبود گردش خون و گوارش مي‌شود. متخصصان حوزه تغذيه معتقدند كه اين گياه مفيد در كاهش حالت تهوع، از بين بردن نفخ، بهبود سرماخوردگي و گلو درد و همچنين رفع التهاب‌هاي بدن نقش موثري دارد. مي‌توانيد به شير يا آب مركبات مورد علاقه‌تان كمي ريشه زنجبيل اضافه كرده و از خواص آن برخوردار شويد.

 

نوشيدني سبز


بروكلي، انگور، نعناع، تركيب اين سه، آب ميوه تازه و مفيدي مي‌سازد كه يك نويسنده فرانسوي به آن «آقاي سبز» مي‌گويد. به نظرتان تركيب عجيب و ناهماهنگي است؟ شايد حق با شما باشد اما به امتحانش مي‌ارزد به خاطر اينكه شادابي خاصي به پوست مي‌دهد. بايد بدانيد كه ويتامين C موجود در بروكلي از پرتقال هم بيشتر است و آنتي‌اكسيدان‌ها و مواد مغذي آن به تميزي بدن كمك مي‌كند. توجه داشته باشيد كه اين سبزي فوق‌العاده خواص ضدسرطاني فوق‌العاده‌اي دارد.

آب آناناس براي مغز


آب آناناس و زنجبيل به همراه كمي نعناي تازه يك معجون اساسي براي كنكوري‌ها و افرادي كه زياد كار مي‌كنند محسوب مي‌شود. در واقع آنزيم‌هاي موجود در آناناس به داشتن تمركز و هوشياري بيشتر كمك مي‌كنند. فرانسوي‌ها به اين ميوه «ميوه پادشاهان» مي‌گويند كه منبع ويتامين C بوده و انرژي زيادي به بدن مي‌رساند. فراموش نكنيد كه آناناس و زنجبيل ضدالتهاب‌هاي طبيعي و مفيد هستند.

خيار؛ تامين كننده آب بدن


اگر پيش خودتان مي‌گوييد مگر «آب خيار» هم جزو نوشيدني‌هاست بايد بگوييم كه بله. بستگي به عادت‌هاي شما دارد. كافي است يك بار امتحان كنيد. ميزان بالاي آب و مواد مغذي از اين ميوه يك ديورتيك (ادرارآور) طبيعي و مفيد مي‌سازد. مي‌توانيد چند عدد ميوه دلخواه ديگر را به همراه چند عدد خيار در مخلوط كن ريخته و يك آبميوه غليظ تازه و مفيد داشته باشيد.

 

پاكسازي بدن با توت‌فرنگي


توت‌فرنگي گنجينه ويتامين C مي‌باشد كه براي پاكسازي كبد و كليه‌ها بسيار مفيد است. توت‌فرنگي به دفع توكسين‌هاي بدن مانند اوره و اسيداوريك كمك زيادي مي‌كند. متخصصان حوزه تغذيه معتقدند كه تركيب توت‌فرنگي و نعناع بسيار مفيد است. در واقع شما مي‌توانيد با توت‌فرنگي، آب ليموترش، آب نارنج و نعناي تازه يك آبميوه خوشمزه و سرشار از ويتامين‌هاي گروه B و بتاكاروتن داشته باشيد.

 

يك نوشيدني تركيبي


اگر مي‌خواهيد يك روز پرنشاط آغاز كنيد و تمام روز را مانند يك شير ژيان به كارهايتان برسيد دست به كار شويد و اين نوشيدني خوشمزه را تهيه كنيد. براي اين كار به دو عدد پرتقال، 1 عدد موز، 1 تا 4 قاشق چاي‌خوري كنجد، 3 تا 4 قاشق چاي‌خوري عسل نياز داريد.

 

كوكتل ويتامين C


احتمالاً شما هم يك ليوان آب پرتقال سر صبحانه را دوست داريد و ميل مي‌كنيد. آب پرتقال طبيعي و خانگي سرشار از ويتامين C و فيبر پكتين است كه براي كاهش ميزان كلسترول خون مفيد مي‌باشد. اين ويتامين همچنين مي‌تواند مدت زمان و شدت دوره سرماخوردگي را كاهش ‌دهد. اگر سيگاري هستيد بدانيد كه نيازتان به ويتامين C بيشتر از بقيه است. البته حواستان باشد كه پرتقال تنها منبع ويتامين C نيست و ميوه و سبزيجات ديگري هم حاوي اين ويتامين هستند مانند فلفل دلمه‌اي قرمز، توت‌فرنگي، بروكلي، گريپ‌فروت صورتي، طالبي يا گوجه‌فرنگي.

 

كرفس، وراي يك نوشيدني ساده


كرفس ضداسترس، تميزكننده بدن و ديورتيك است كه با مشكلات مربوط به ورم مفاصل نيز مقابله مي‌كند. خواص ديورتيك آن باعث سم‌زدايي از بدن و دفع اسيداوريك مي‌شود. براي بهره‌مندي كامل از خواص آن، انواع سبز و تا حد امكان ارگانيك را تهيه كنيد. براي تهيه نوشيدني آن به دو ساقه كرفس و يك عدد خيار نياز دارید.


آرمان
 

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: