کد خبر: ۲۵۷۹۹۹
تاریخ انتشار: ۱۲:۲۷ - ۰۱ خرداد ۱۳۹۹ - 2020May 21
روز ملی اهدای عضو یادآور لحظه های زیبابخش بزرگترین نعمت یعنی جان دوباره به بیمارانی است که بواسطه نقص یا از کارافتادگی یکی از اعضای حیاتی بدنشان در یک قدمی مرگ ایستاده اند
شفاآنلاین>سلامت>عضو داروساز شورای عالی نظام پزشکی با اشاره به این که 31اردیبهشت ماه در تقویم ایرانی به‌عنوان روز ملی اهدای عضو، اهدای زندگی نام‌گذاری شده است، گفت: اهدای عضو به افراد نیازمند "بازتولد همگانی" را دراذهان متبادر می نماید.

به گزارش شفاآنلاینُدکتر یدالله سهرابی عضو داروساز شورای عالی نظام پزشکی در گفت و گو با خبرنگار روابط عمومی این سازمان در خصوص اهدای عضو بیان کرد: اهمیت تصمیم اهدای عضو تا بدانجاست که در تقویم رسمی کشور یک روز به آن اختصاص پیدا کرده است.

وی افزود: 31 اردیبهشت ماه روز ملی اهدای عضو، یاد آور لحظه ی باشکوه ظهور و بروز سخاوت بزرگ مردان و زنانی است که در اوج مصیبت و روزهای غمبار از دست دادن عزیزشان ، شادی فرصت زندگی دوباره را به دیگران هدیه می کنند.

این عضو شورای عالی نظام پزشکی تصریح کرد: روز ملی اهدای عضو یادآور لحظه های زیبابخش بزرگترین نعمت یعنی جان دوباره به بیمارانی است که بواسطه نقص یا از کارافتادگی یکی از اعضای حیاتی بدنشان در یک قدمی مرگ ایستاده اند.

سهرابی تاکید کرد: اهدای عضو به این افراد بازتولد همگانی را در اذهان متبادر می نماید و این از تعالی ترین نمادهای ایثار و جاودانگی و از خودگذشتگی بوده و یادآور این آیه شریف از سوره مبارکه مائده است که هر کسی باعث بقای نفسی شود مانند آن است که باعث نجات جان تمام انسان ها شده است.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: