کد خبر: ۲۵۷۹۷۲
تاریخ انتشار: ۰۸:۴۳ - ۰۱ خرداد ۱۳۹۹ - 2020May 21
مطالعات آزمایشگاهی پیرامون تاثیر داروی آویگان در درمان بیماری کرونا در حال انجام است
شفاآنلاین>سلامت>مرکز تحقیقات ژاپن که آزمایش بالینی داروی آویگان( فاوی پیراویر ) برای درمان بیماری کرونا را ارزیابی می کند، گفت:« در تحقیقاتی که تاکنون در داخل کشور انجام شده اثر بخشی داروی آویگان در درمان بیماری کرونا مشخص نشده و لازم است که مطالعات بالینی بیشتری انجام شود. 

به گزارش شفاآنلاین،‌ آویگان یک داروی ضد ویروسی برای بیماری آنفولانزا است که یک شرکت ژاپنی آن را ساخته است. چین ماه مارس امسال اعلام کرد ، در آزمایش های بالینی تاثیر گذاری این دارو در درمان بیماری کرونا تایید شده است. 

 در دانشگاه پزشکی فوجیتا در استان آئیچی مطالعات بالینی روی 86 بیماران ناقل بدون علامت و بیماران مبتلاء به کرونای خفیف در حال انجام است. این بیماران به دو گروه تقسیم شده اند. به یک گروه از روز اول بستری برای مدت ده روز داروی آویگان داده شد و به گروه دیگر این دارو از روز ششم تجویز می شود. محققان هم اکنون در حال مقایسه این دو گروه از لحاظ چگونگی کاهش ویروس در طی شش روز می باشند. 

 کمیته ثالثی این مطالعات بالینی را ارزیابی می کند. بر اساس گزارش این کمیته ،‌ نتایج تجزیه و تحلیل میان دوره ای حدود چهل نفر از بیماران نشان داد که خیلی زود است درباره تاثیر داروی آویگان در درمان بیماری کرونا قضاوت کنیم. بنابراین برای ارزیابی تاثیر داروی آویگان بر بیماری کرونا باید مطالعات بالینی ادامه یابد. بر اساس گزارش وزارت بهداشت ژاپن ،‌ این وزارتخانه در نظر دارد فرایند تایید داروی آویگان در درمان بیماری کرونا را در ماه جاری تسریع کند. 

 دبیر کل کابینه ژاپن ، در مصاحبه مطبوعاتی صبح روز بیستم ماه مه اظهار داشت:« هم اکنون با تلاش شرکتهای مختلف مطالعات عینی ،‌ مطالعات بالینی و مطالعات آزمایشگاهی پیرامون تاثیر داروی آویگان در درمان بیماری کرونا در حال انجام است. چنانچه از طرف شرکتها تایید داروی آویگان بر بیماری کرونا درخواست شود ، در کوتاه ترین زمان ممکن این درخواست بر اساس داده ها بررسی می شود و چنانچه در بحث های کارشناسی شورا اثر بخشی و ایمنی داروی آویگان بر اساس داده ها تایید شود ،‌ طبق برنامه قبلی تایید این دارو در ماه مه اعلام خواهد شد. » ان اچ کی 
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: