کد خبر: ۲۵۷۸۹۰
تاریخ انتشار: ۱۷:۳۲ - ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۹ - 2020May 19
بر اساس بررسی میدانی در مقیاس بزرگ با حدود 1400 بیمار در نیویورک به این نتیجه رسیدند که هیدروکسی کلروکین هیچ فایده ای برای درمان یا پیشگیری از ابتلا به این بیماری نداشته و حتی در برخی بیماران می تواند عوارض جانبی قابل توجهی ایجاد کند
شفاآنلاین>سلامت>دونالد ترامپ با نادیده گرفتن هشدارهای بسیاری از متخصصان، اظهار داشت كه یک داروی مالاریا را برای جلوگیری از ابتلا به ویروس كرونا توصیه می كند. 

به گزارش شفاآنلاین، البته دو مطالعه بر اساس بررسی میدانی در مقیاس بزرگ با حدود 1400 بیمار در نیویورک به این نتیجه رسیدند که هیدروکسی کلروکین هیچ فایده ای برای درمان یا پیشگیری از ابتلا به این بیماری نداشته و حتی در برخی بیماران می تواند عوارض جانبی قابل توجهی ایجاد کند.

دولت اسپانیا که شدیدا تحت تاثیر ویروس کرونا قرار گرفته، امیدها به باز شدن مرزها بر روی گردشگران را نقش بر آب کرده است. وزیر حمل و نقل اسپانیا روز دوشنبه گفت: "امیدوارم که بتوانیم فعالیت های گردشگری را در اواخر ماه ژوئن از سر بگیریم. ما نمی توانیم اجازه دهیم بیگانگان وارد کشور شوند، در حالی که مردم اسپانیا هنوز مشمول محدودیت های عبور و مرور هستند." اسپانیا در حال حاضر به تدریج و با احتیاط دست به کاهش گام به گام این محدودیت ها زده است.

البته اخبار مثبتی نیز از اسپانیا شنیده می شود: تعداد جانباختگان بیماری کووید 19 برای اولین بار طی دو ماه به کمتر از 100 نفر (87 نفر) طی یک شبانه روز کاهش یافت. در کل 27650 نفر جان باخته و 231350 نفر مبتلا شده اند.

در ایتالیا نیز تعداد جانباختگان به پایین ترین حد خود از 9 مارس رسید. روز شنبه، فوت 153 نفر ثبت شد. در مقابل، تعداد مبتلایان جدید افزایش داشته و به 875 نفر رسیده است. درمجموع، مقامات ایتالیایی تقریبا 225 هزار مورد ابتلا به کرونا و 32 هزار مرگ را ثبت کرده اند. 

به گزارش اطلاعات وزارت بهداشت برزیل، در این کشور نیز بیش از 16 هزار بیمار کرونایی طی دو ماه شیوع این بیماری درگذشته و 241080 نفر مبتلا شده اند. 

شمار مبتلایان و تلفات در سایر کشورهای آمریکای لاتین نیز به طور قابل توجهی افزایش داشته است. سازمان بهداشت جهانی از شمار بالای مبتلایان در سه کشور دیگر قاره آمریكا خبر داد: طی هفته گذشته بیش از 10 هزار ابتلای جدید در پرو و شیلی و بیش از 100 هزار مورد در آمریكا گزارش شده است.زوددويچه سايتونگ (آلمان)
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: