کد خبر: ۲۵۷۸۸۹
تاریخ انتشار: ۱۷:۲۴ - ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۹ - 2020May 19
نویسنده: کیریل سنین
کارشناسان معتقدند که از این پس، معاشرت های اجتماعی و به ویژه، رفت و آمدها در خانه ها کاهش می یابد. در دوره کاهش مقررات قرنطینه نیز شهروندان ترجیح می دهند، آشنایان و دوستان خود را در فضاهای باز ملاقات کنند
شفاآنلاین>سلامت>اپیدمی ویروس کرونا که به خاطر آن، بسیاری از کشورها مقررات قرنطینه را اجرا کرده اند، عدم آمادگی زیر ساخت های موجود در شهرهای بزرگ جهان برای چنین تلاطم هایی را به نمایش گذاشته است.

به گزارش شفاآنلاین، از آنجایی که بسیاری از کشورها تا لغو کامل محدودیت ها فاصله زیادی دارند، برنامه ریزها و معماران شهری در تلاش اند تا پاسخی برای پرسش هایی مانند، چگونگی زندگی راحت و امن در برابر اپیدمی در شهرهای بزرگ را بیابند.

ویروس کرونا ضربه جدی به روش زندگی در شهرهای بزرگ وارد کرده است: شهرها باید آمادگی کامل برای نشان دادن واکنش به اپیدمی را داشته باشند، خود را با واقعیت های جدید تطبیق دهند و از شهروندانشان در برابر شیوع مکرر ویروس کرونا محافظت کنند. ویروس کرونا به بیزینس های خرده و کوچک ضربه وارد کرده و از این رو، این عرصه تجاری به تغییرات جدی نیاز دارد. در این دوره، سیستم های تجاری آنلاین گسترش بیشتری یافته است.

 در پی شیوع ویروس کرونا، مکان ها و مراکز سر بسته مانند رستوران ها و کافه های سر پوشیده، سالن های سینما و تئاتر محبوبیت خود را برای شهروندان از دست داده اند و مردم بیشتر سعی می کنند، برای گذراندن اوقات فراغت در مکان های سر باز حضور داشته باشند. در شرایط حاضر، در پارک ها نیز باید تدابیر لازم محافظتی اجرا شود و فضای مناسبی برای شهروندان در نظر گرفته شود.

 در دوره شیوع ویروس کرونا، تراکم جمعیتی بالا در شهرهای بزرگ به شدت، خطر آفرین می شود. برخی از کارشناسان پیش بینی می کنند که ساکنان شهرهای بزرگ به حومه شهر و یا حتی، خارج از شهر نقل مکان کنند. البته، فقط در صورت اجرای دور کاری برای برخی از مشاغل، مردم می توانند چنین تصمیمی را اتخاذ کنند. از این رو، از این پس، پیش بینی می شود که در بیشتر کشورهای جهان، سیستم دور کاری برای برخی از مشاغل ادامه یابد.

 کارشناسان معتقدند که از این پس، معاشرت های اجتماعی و به ویژه، رفت و آمدها در خانه ها کاهش می یابد. در دوره کاهش مقررات قرنطینه نیز شهروندان ترجیح می دهند، آشنایان و دوستان خود را در فضاهای باز ملاقات کنند.

 قطعا، اپیدمی کنونی، اولین و یا آخرین اپیدمی نخواهد بود. از این رو، طرح ها، پروژه ها و مفاهیم جدیدی برای زندگی پس از کرونا در نظر گرفته می شوند. براساس پیش بینی های کارشناسان، به خاطر اجرای سیستم دور کاری، استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی در شهرها نیز کاهش خواهد یافت و طبیعتا نیز تردد خودروها اندک خواهد بود.ایزوستیا (روسیه)  
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: