کد خبر: ۲۵۷۸۸۵
تاریخ انتشار: ۱۷:۳۵ - ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۹ - 2020May 19
مرکل:
صدراعظم آلمان همچنين مساله تامين مالي پايدار براي سازمان جهاني بهداشت را مورد توجه قرار داد و تاکيد کرد که هيچ کشوري به تنهايي قادر به مقابله با کرونا نيست
شفاآنلاین>سلامت>آنگلا مرکل صدراعظم آلمان تاکيد کرد، کرونا را مي‌توان سريعتر شکست داد اگر جهان براي مقابله با آن همکاري داشته باشد.

به گزارش شفاآنلاین، مرکل در يک پيام ويدئويي براي نشست سازمان جهاني بهداشت گفت: لازم است بررسي شود که آيا امکان بهبود عملکرد و فرآيندهاي سازمان جهاني بهداشت وجود دارد يا نه.

وي افزود: سازمان جهاني بهداشت يک نهاد جهاني و قانوني است که همه موضوع‌ها در آن جمع مي‌شود و به همين دليل، بايد به اين مساله توجه کنيم که چگونه مي‌توان عملکرد آن را بهبود بخشيد.

صدراعظم آلمان همچنين مساله تامين مالي پايدار براي سازمان جهاني بهداشت را مورد توجه قرار داد و تاکيد کرد که هيچ کشوري به تنهايي قادر به مقابله با کرونا نيست.

وي گفت: متقاعد شده‌ام که بر اين بيماري همه‌گير غلبه خواهيم کرد. به هر ميزان که همکاري بيشتري در سطح جهاني داشته باشيم، به همان ميزان سريعتر به موفقيت دست مي‌يابيم.

صدراعظم آلمان به تازگي طرح رفع تدريجي محدوديت‌هاي اعمال شده براي مبارزه با شيوع کرونا را اعلام کرد و افزود: محدويت‌هاي ارتباط اجتماعي تا پنجم ژوئن (۱۶ خرداد) به قوت خود باقي خواهد ماند و آلماني‌ها اکنون مي‌توانند با اعضاي خانواده‌هايشان و ديگران ملاقات کنند.

مرکل، بر پوشاندن دهان و بيني خود در اماکن و حفظ فاصله اجتماعي يک‌ونيم متر تاکيد کرد و افزود: مغازه‌ها مي‌توانند با حفظ موارد بهداشتي فعاليت خود را ازسر گيرند.

سازمان جهاني بهداشت، مدتي بعد از شيوع ويروس کرونا وضعيت اضطراري جهاني اعلام کرد.

اين ويروس به دليل ناشناخته بودن تاکنون چالش‌هاي زيادي براي کشورهاي جهان ايجاد کرده است.رويترز
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: