کد خبر: ۲۵۷۸۸۳
تاریخ انتشار: ۱۸:۰۰ - ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۹ - 2020May 19
سازمان بهداشت جهاني مدتي بعد از شيوع ويروس کرونا وضعيت اضطراري جهاني اعلام کرد ويروس کرونا به دليل ناشناخته بودن آن تاکنون چالش‌هاي زيادي براي کشورهاي جهان ايجاد کرده است
شفاآنلاین>سلامت>هند از پيش نويس قطعنامه امضا شده توسط ۱۰۰ کشور جهان در سازمان جهاني بهداشت حمايت کرده است. اين قطعنامه که با رهبري اتحاديه اروپا تنظيم شده است به دنبال انجام تحقيق پيرامون منشا ويروس کرونا است.

به گزارش شفاآنلاین، به گفته مقامات هندي، اين قطعنامه پيشنهادي قرار است در هفتاد و سومين اجلاس سازمان جهاني بهداشت، توسط کشورهاي عضو امضا شود. 

درحالي که پيش از اين آمريکا خواهان تحقيقات مستقل در مورد شيوع ويروس کرونا و منشاء آن شده بود، در قطعنامه تنظيم شده توسط اتحاديه اروپا، به تحقيقات و اتهام زني عليه هيچ کشوري اشاره نشده است. 

يک مقام هندي گفت: قطعنامه اتحاديه اروپا توسط همه کشورهاي عضو امضا خواهد شد. اين قطعنامه در واقع به دنبال بررسي صداقت در اطلاعات مربوط به ويروس کرونا و همچنين کارآمدي سازمان جهاني بهداشت در پاسخ به اين بحران است.

 قطعنامه پيشنهادي خواهان يک ارزيابي "بي طرفانه"، "مستقل" و "جامع" براي مرور تجارب به دست آمده از پاسخ هماهنگ شده سازمان جهاني بهداشت به بيماري کرونا و همچنين "اثربخشي" سازوکارهاي موجود در آن است. 

درخواست براي انجام تحقيقات درخصوص واکنش‌هاي اوليه سازمان بهداشت جهاني به ويروس کرونا در حالي مطرح مي‌شود که اجلاس مجمع عمومي سازمان از امروز در ژنو سوئيس آغاز به کار مي‌کند. 

سازمان بهداشت جهاني مدتي بعد از شيوع ويروس کرونا وضعيت اضطراري جهاني اعلام کرد ويروس کرونا به دليل ناشناخته بودن آن تاکنون چالش‌هاي زيادي براي کشورهاي جهان ايجاد کرده است. 

هم اکنون شمار مبتلايان به ويروس کرونا در جهان از مرز چهار ميليون و ۸۰۰ هزار نفر گذشت که از اين تعداد بيش از ۳۱۶هزار و ۷۰۰ نفر جان باخته‌اند.اينديا تودي
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: