کد خبر: ۲۵۷۸۷۳
تاریخ انتشار: ۱۵:۴۰ - ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۹ - 2020May 19
به دليل همه گيري ويروس کرونا و پيامدهاي آن توليد ناخالص داخلي ايالات متحده بين ۲۰ تا ۳۰ درصد کاهش مي يابد. همچنين ميزان بيکاري در اين کشور تا ۲۵ درصد افزايش خواهد يافت
شفاآنلاین>سلامت>پيش‌بيني نهادهاي مالي از کاهش رشد اقتصادي آمريکا و ژاپن به دليل پيامدهاي ناشي از شيوع کرونا در جهان حکايت دارد.

به گزارش شفاآنلاین، اقتصادهاي بزرگ جهان از بحران ناشي از شيوع کرونا در کشورهاي خود دچار رکود اقتصادي شده اند. در حالي که ژاپن نيز مانند آلمان در بحبوحه شيوع کرونا دچار وقفه اقتصادي و زيان هاي ناشي از آن شده، بيشترين زيان ها را ايالات متحده در آن سوي اقيانوس متحمل شده است.

اين نشريه مي افزايد: فدرال رزرو(بانک مرکزي آمريکا)  پيش بيني کرده است در سه ماهه دوم سال جاري آمريکا شاهد کاهش ۳۰ درصدي در اقتصاد باشد.

جروم پاول مدير فدرال رزرو گفته است احتمالا به دليل همه گيري ويروس کرونا و پيامدهاي آن توليد ناخالص داخلي ايالات متحده بين ۲۰ تا ۳۰ درصد کاهش مي يابد. همچنين ميزان بيکاري در اين کشور تا ۲۵ درصد افزايش خواهد يافت.

در حالي که آمار رسمي سه ماه نخست ۲۰۲۰ هنوز اعلام نشده، برآوردها از ميزان کاهش ۴.۸ درصدي توليد ناخالص داخلي آمريکا طي اين مدت حکايت دارد.

پاول با بيان اين که بعيد است رکود اقتصادي ناشي از کرونا به اندازه رکود دهه ۱۹۳۰ميلادي برسد، تاکيد کرد بهبود شرايط اقتصادي در حال حاضر به توقف شيوع کرونا و از سرگيري فعاليت هاي اقتصادي بستگي دارد.

در ژاپن نيز آمارهاي رسمي حاکي از کاهش توليد ناخالص داخلي ۳.۴ درصدي در سه ماه گذشته است. سومين اقتصاد بزرگ جهان در سه ماهه آخر سال ۲۰۱۹ به دليل افزايش ميزان ماليات بردرآمد کوچک شده بود، اين ميزان در حال حاضر به ۷.۱ درصد رسيده است.بيلد
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: