کد خبر: ۲۵۷۸۷۰
تاریخ انتشار: ۱۵:۳۰ - ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۹ - 2020May 19
تا کنون 4 تن از مال باختگان شناسایی و کارشناسان ارزش ریالی اموال کلاهبرداری شده را 250 ميليارد ریال اعلام کرده اند
شفاآنلاین>اجتماعی>معاون مبارزه با جعل و كلاهبرداري پليس آگاهي پایتخت از دستگيري 2 کلاهبرداری خبرداد كه با وعده خريد ارز ارزانقيمت از مشتريان بانك 250 میلیارد ریال كلاهبرداري کرده بودند. 
 
به گزارش شفاآنلاین،سرهنگ كارآگاه جهانگير تقي پور در تشريح اين خبر گفت : پانزدهم بهمن ماه گذشته فردي با مراجعه به اداره چهاردهم پليس آگاهي اظهار کرد، چندي پيش با مراجعه به يكي از شعب بانك در تهران با فرد آشنا شدم که مدعی بود یکی از دوستانش در امر بازرگاني تبحر دارد و من را به وی معرفي و اعلام داشت و فرد بازرگان مي تواند براي من ارز با قيمت ارزان تهيه کند. من هم مبلغ 70 ميليارد ریال پس از آشنایی با وی در اختيار این بازرگان جوان 30 ساله به نام "حميد" قرار دادم.

وی بیان داشت : شاکی توضیح داد، حمید مدعی بود که در كار صادرات و واردات مي باشد و پس از کمی گفت و گو در خصوص خرید ارز، توافق كرديم چند روز بعد همدیگر را در يكي از هتل هاي بزرگ تهران ملاقات کنیم و ارز های تهیه شده را دريافت کنم . 

این مقام پلیسی ابراز داشت: شاکی ادامه داد، در زمان تعیین شده به هتل مراجعه ولی حميد مدعي شد به دليل اينكه از سوي نهادهاي امنيتي تحت نظر مي باشد امكان خريد ارز برايش فراهم نشده و در ادامه نه ارزي به من تحويل داد و نه هزينه اي كه به او پرداخت کرده بودم باز پس داد. و با كمي تحقيق متوجه شدم چند نفر ديگر از مشتريان بانك نيز به همين شيوه فريب خورده اند .

سرهنگ تقي پور در ادامه گفت: با تشكيل پرونده اوليه دستگيري هر دو متهم در دستور كار كارآگاهان اداره چهاردهم قرار گرفت و كارآگاهان موفق شدند با دستور قضائی با شناسایی مخفیگاه متهمان هر دو متهم را دستگیر کنند.

معاون مبارزه با جعل و كلاهبرداري پليس آگاهي تهران بزرگ تصریح کرد: متهمان که در ابتدا منكر ارتكاب بزه انتسابي شدند و اعلام داشتند که با شاكیان اختلاف حساب دارند ولي در ادامه حميد اعتراف کرد، با همدستی یکی دوستش مشتريان متمول بانک را شناسايي می کردند و با ارتباط با این افراد همدستم من را به عنوان بازرگان به آنها معرفي می کرد و با وعده خريد ارز از مشتريان بانك كلاهبرداري کنیم. در موعد تحویل مدعی می شدم به خاطر موارد امنيتي امکان خرید نبوده و آنها را می ترساندم تا پيگير بازپس گيري پول هاي خود نشوند .

معاون مبارزه با جعل و كلاهبرداري آگاهي افزود : تا کنون 4 تن از مال باختگان شناسایی و کارشناسان ارزش ریالی اموال کلاهبرداری شده را 250 ميليارد ریال اعلام کرده اند.

وی تصریح کرد: هر دو متهم با دستور بازپرس شعبه 14دادسراي ناحيه 12تهران روانه زندان شدند.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: