کد خبر: ۲۵۷۸۶۹
تاریخ انتشار: ۱۵:۱۴ - ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۹ - 2020May 19
دولت انگليس دستورالعملي را تهيه کرده که براساس آن مسافران خارجي هنگام ورود به اين کشور ۱۴ روز خود را قرنطينه کنند
شفاآنلاین>سلامت>رئيس بزرگترين شرکت هواپيمايي ارزان قيمت اروپا موسوم به رايان‌اير، با احمقانه و غيرقابل اجرا خواندن طرح دولت انگليس براي ۱۴ روز قرنطينه اجباري مسافران پروازهاي خارجي به اين کشور، تاکيد کرد: نه مسافران از محدوديت‌هاي جديد پيروي کرده و نه پليس ظرفيت نظارت بر حسن اجراي آن را دارد.

به گزارش شفاآنلاین،مايکل اولري، آنچه نگران کننده‌تر است اينکه قرنطينه مسافران، هيچ مبناي پزشکي و علمي ندارد و بهترين اقدام استفاده از ماسک توسط خواهد بود.

رئيس رايان‌اير پيش‌بيني کرد، طرح دولت در هفته‌هاي آينده به دليل تمکين نکردن مسافران لغو خواهد شد.

وي افزود؛ اين طرح هيچ اعتباري ندارد و به احتمال زياد پايان ژوئن (۱۰ تير) لغو مي‌شود.

دولت انگليس دستورالعملي را تهيه کرده که براساس آن مسافران خارجي هنگام ورود به اين کشور ۱۴ روز خود را قرنطينه کنند. براساس اين دستورالعمل، پليس موظف است بر حُسن اجراي اين قاعده نظارت و افراد متخلف را تا سقف يک هزار پوند جريمه ‌کند.

شرکت‌هاي هواپيمايي و آژانس‌هاي گردشگري انگليس در اعتراض به طرح دولت هشدار داده‌اند که اين اقدام به سقوط صنعت گردشگري منجر مي‌شود.

رايان‌اير در سه ماهه نخست سال جاري ميلادي، به دليل شيوع ويروس کرونا و کاهش سفرهاي هوايي ۲۰۰ ميليون پوند زيان کرد. اين شرکت که نخستين شبکه پروازي ارزان‌قيمت در اروپاست، مي‌خواهد براي کاهش خسارت‌هاي مالي ناشي از کرونا، سه هزار نيروي خود را برکنار کند.

اين شرکت هواپيمايي ساليانه ۱۵۰ ميليون مسافر جابه‌جا مي‌کرد اما اولري پيش‌بيني کرده که تا پايان سال جاري ميلادي اين ميزان به نصف برسد. 

با زمين‌گير شدن بسياري از هواپيماهاي شرکت‌ها و محدوديت سفرهاي هوايي در دنيا به‌دليل شيوع ويروس کرونا، وضعيت اقتصادي شرکت‌هاي هواپيمايي در انگليس کساد شده و گفته مي‌شود تاکنون نزديک به ۲۰ هزار کارمند در اين صنعت، شغل خود را از دست داده‌اند. 

انجمن بين‌المللي حمل‌ونقل هوايي (ياتا) با عضويت ۲۹۰ ايرلاين از ۱۲۰ کشور، در گزارشي که اوايل فروردين‌ماه سالجاري منتشر شد پيش‌بيني کرد، شرکت‌هاي هواپيمايي انگليس در سالجاري حدود ۱۸ ميليارد پوند متضرر خواهند شد.

براساس برخي گزارش‌ها، ترافيک هوايي در فرودگاه‌هاي انگليس به دنبال شيوع کرونا نزديک به ۹۰ درصد کاهش داشته است.راديو بي‌بي‌سي۴
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: