کد خبر: ۲۵۷۸۶۸
تاریخ انتشار: ۱۷:۱۰ - ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۹ - 2020May 19
با توجه به چالش هاي موجود، بخش خودرو نيز مانند بسياري از حوزه‌هاي ديگر به دنبال شيوع کرونا بسيار تحت تاثير قرار گرفته است
شفاآنلاین>سلامت>شرکت خودروسازي رنو فرانسه که با خروج از ايران يکي از بزرگترين فرصت‌هاي اقتصادي خود را از دست داد و اين اقدام منجر به کاهش درآمدش شد، هم اينک در انتظار وام ۵ ميليارد يورويي دولت است تا از پيامدهاي ناشي از شيوع کرونا نجات پيدا کند.

به گزارش شفاآنلاین،وزير دارايي فرانسه با اظهار اميدواري نسبت به اعلام برنامه دولت براي کمک به بخش خودروي اين کشور - که آسيب سختي ناشي از شيوع کرونا متحمل شده - تا ۱۵ روز آينده گفت: دولت در حال حاضر مشغول فراهم سازي بسته ۵ ميليارد يورويي وام تضميني براي شرکت خودروسازي رنو است که ۱۵ درصد سهام آن به دولت فرانسه تعلق دارد.

به نوشته روزنامه «ليبراسيون»، «برونو لو مر» هدف از اين اقدام را دستيابي به تحولي در چارچوب يک مدل پايدار عنوان کرد و افزود: اين به معنايي حمايت از خريد وسايل نقليه تميز است. ما بايد اين بحران را به يک اهرم تبديل کنيم تا حفاظت از محيط زيست را شتاب بخشيده و فرانسوي ها را ترغيب کنيم تا وسايل نقليه‌اي را که هنوز براي آنها خيلي گران است، خريداري کنند.

با توجه به چالش هاي موجود، بخش خودرو نيز مانند بسياري از حوزه‌هاي ديگر به دنبال شيوع کرونا بسيار تحت تاثير قرار گرفته است.

لومر در عين حال گفته دولت فرانسه همچنين اميدوار است تا اول ژوئيه/ ۱۱ تير طرحي را براي کمک به بخش هوانوردي اين کشور اعلام کند.

«ادوارد فيليپ» نخست وزير فرانسه پيش تر از اين روز پنجشنبه گذشته از يک برنامه دولت براي احياي صنعت گردشگري اين کشور رونمايي کرده بود.

دولت فرانسه در زمان حاضر ۱۴.۳ درصد سهام گروه ايرفرانس-ک. ال. ام و ۱۵ درصد سهام گروه خودروسازي رنو را در اختيار دارد. وزير دارايي فرانسه پيش تر گفته بود ايرفرانس و رنو را حتي به قيمت خريد دوباره سهامشان نجات مي‌دهيم.فرانس اينفو
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: