کد خبر: ۲۵۷۸۶۶
تاریخ انتشار: ۱۵:۵۰ - ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۹ - 2020May 19
احساسات مردمي را در روزهاي پاياني قرنطينه سخت سطح ۳ نيوزيلند مورد توجه قرار داده است. همچنين ۹۲ درصد از شرکت کنندگان در اين نظرسنجي، نحوه واکنش دولت به بحران قرنطينه را مثبت ارزيابي کردند
شفاآنلاین>سلامت>نتايج يک نظرسنجي نشان داده که جاسيندا آردرن نخست‌وزير نيوزيلند، محبوب‌ترين نخست‌وزير اين کشور درطول يک سده شناخته شده است. 

به گزارش شفاآنلاین، اين نظرسنجي که از سوي موسسه تحقيقاتي نيوزهاب-ريد انجام و روز دوشنبه منتشر شد، دليل اين محبوبيت را واکنش به موقع آردرن به بحران کرونا دانست که نيوزيلند را به يکي از کشورهاي موفق در مهار شيوع اين ويروس تبديل کرده است. 

براساس نتايج اين نظرسنجي که اولين نظرسنجي از زمان همه گير شدن بيماري کوويد – ۱۹ است، محبوبيت حزب کارگر آردرن با ۱۴ امتياز افزايش به ۵۶.۵ درصد رسيده که بالاترين رقم براي يک حزب تا اين لحظه است.

در مقابل، محبوبيت ملي گرايان نيوزيلند که بزرگترين حزب را در پارلمان دارا هستند، با کاهش ۱۲.۷ درجه به ۳۰.۶ درصد سقوط کرده است.

اين نظرسنجي، احساسات مردمي را در روزهاي پاياني قرنطينه سخت سطح ۳ نيوزيلند مورد توجه قرار داده است. همچنين ۹۲ درصد از شرکت کنندگان در اين نظرسنجي، نحوه واکنش دولت به بحران قرنطينه را مثبت ارزيابي کردند.

اين کشور واقع در اقيانوس آرام بيش از يک ماه تحت محدوديت هاي «سطح ۴» کرونايي بود. فاصله گذاري اجتماعي همچنان در اين کشور اجرا مي شود و همين مساله از شيوع گسترده ويروس کرونا جلوگيري کرده است.

پنجشنبه گذشته مشاغلي همچون مراکز خريد، سينماها، کافه ها و سالن هاي ورزشي در نيوزيلند بازگشايي شد.

مقامات از مردم خواسته اند که براي جلوگيري از بروز موج دوم شيوع کرونا همچنان فاصله اجتماعي و دستورهاي بهداشتي را رعايت کنند.

سرعت ابتلاي جديد به کرونا در نيوزيلند در هفته هاي اخير به طور چشمگيري کند شده است. اين ويروس تاکنون يک هزار و ۴۹۹ نفر را در نيوزيلند مبتلا کرده و ۲۱ نفر را در اين کشور به کام مرگ کشانده است.

در سراسر جهان، بيش از ۴ ميليون و ۷۰۰ هزار نفر به کوويد – ۱۹ مبتلا شده و بيش از ۳۱۵ هزار نفر بر اثر ابتلا به اين بيماري جان باخته اند.رويترز
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: