کد خبر: ۲۵۷۸۵۴
تاریخ انتشار: ۱۳:۱۵ - ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۹ - 2020May 19
امانوئل مکرون رییس جمهوری فرانسه در یک کنفرانس خبری ویدیویی با حضور آنگلا مرکل صدراعظم آلمان این طرح را یک گام بلند توصیف کرد
شفاآنلاین>اجتماعی>فرانسه و آلمان روز دوشنبه خواستار تأسیس یک صندوق ۵۰۰ میلیارد یورویی برای کمک به آن دسته از کشورهای اروپایی شدند که شیوع کرونا به آنها آسیب شدیدی زده است.

به گزارش شفاآنلاین، پاریس و برلین در بیانیه مشترکی اعلام کردند که خواستار اعطای مجوز به کمیسیون اروپا هستند تا این نهاد بتواند به نام اتحادیه اروپا وام بگیرد.

امانوئل مکرون رییس جمهوری فرانسه در یک کنفرانس خبری ویدیویی با حضور آنگلا مرکل صدراعظم آلمان این طرح را یک گام بلند توصیف کرد.

سران آلمان و فرانسه تأکید کردند که تلاش خواهند کرد تا در مورد بودجه اروپا به «توافقی سریع» دست یابند.

مرکل در این باره گفت: ما به دلیل ماهیت غیرمعمول بحران جاری مجبور شدیم که یک مسیر غیرمعمول را انتخاب کنیم.

«اورسولا فون در لاین» رییس کمیسیون اروپا با استقبال از طرح آلمان و فرانسه گفت: این طرح بیانگر وسعت چالشی است که اروپا با آن مواجه شده است. این طرح بدرستی بر لزوم همکاری برای حل مسأله بودجه اروپا تأکید کرده است.

اروپا که بشدت با شیوع کرونا مواجه شده بود، بتازگی برخی محدودیت‌هایی را که برای مقابله با این ویروس تعیین کرده بود، کاهش داد. 

پیش‌بینی می‌شود اقتصاد منطقه یورو در سال جاری میلادی ۷.۷ درصد منقبض شود و در این میان ایتالیا و یونان با شدیدترین بحران اقتصادی مواجه خواهند شد.رویترز


نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: