کد خبر: ۲۵۷۸۱۵
تاریخ انتشار: ۲۰:۱۱ - ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۹ - 2020May 18
نویسنده:‌رينتارو هوسوکاوا
شیوع ویروس کرونا بیشتر در مناطق شمالی کشور ایتالیا که سهم قابل توجه در حمایت از اقتصاد این کشور دارد ، گسترش یافته است
شفاآنلاین>سلامت>دولت ایتالیا روز شانزدهم مه اعلام کرد ،‌ محدودیت های سفر را که از اواسط ماه مارس در سراسر کشور به اجراء در آمده است ، از روز سوم ماه ژوئن  لغو خواهد کرد. با لغو محدودیت های سفر نه تنها مسافرت در داخل کشور بلکه ورود مسافران از اتحادیه اروپا هم امکان پذیر خواهد شد. 

به گزارش شفاآنلاین،همچنین بازگشایی رستوران ها هم پیش از لغو محدودیت های مربوط به سفر تایید خواهد شد. دولت ایتالیا در صدد است به دنبال فروکش کردن شیوع ویروس کرونا در کشور ، کاهش مقررات احیای اقتصادی را تسریع بخشد. 

 در پی بازگشایی مرزهای ایتالیا ، تدابیر چهارده روزه قرنطینه هم برای متقاضیان کشورهایی که در « توافقنامه شینگن » مشارکت دارند ، لغو خواهد شد. صنعت گردشگری ایتالیا حدود سیزده درصد از تولید ناخالص داخلی را تشکیل می دهد و از اقتصاد این کشور حمایت می کند.

 با اجرای قرنطینه شهری از اواسط ماه مارس در ایتالیا، جاذبه های توریستی و رستوران های این کشور محتمل ضربه های سنگین اقتصادی شدند و به همین جهت بسیار از مردم ایتالیا خواستار از سرگیری فعالیت های اقتصادی در کوتاه ترین زمان ممکن شدند. بنابراین به همین جهت دولت ایتالیا  در نظر دارد با استفاده از تعطیلات فصل تابستان گردشگران اروپایی را جذب و اقتصاد کشور بازسازی کند.  
 
 بر اساس برنامه کاهش اولیه محدودیت ها ،‌ رستوران های ایتالیا از اول ماه ژوئن بازگشایی می شوند. تمرینات تیم های ورزشی ،‌ بازگشایی موزه ها و مغازه های خرده فروشی هم طبق برنامه از پیش تعیین شده انجام خواهد شد. فعالیت صنایع تولید و ساخت و سازها از روز چهارم ماه گذشته از سر گرفته شده است. 

اما با این حال دولت ایتالیا پس از کاهش محدودیت ها هم  رعایت دقیق اقدامات پیشگیرانه همانند پوشش ماسک و حفظ فاصله اجتماعی را از شهروندان خواستار شد. دولت ایتالیا همچنین با اشاره به اینکه ورود متقاضییان کشورهای خارج از اتحادیه اروپا تا روز پانزدهم ماه ژوئن ممنوع خواهد بود ،‌ اعلام کرد چنانچه شیوع ویروس کرونا بار دیگر در این کشور گسترش یابد ،‌ محدودیت ها بار دیگر در کشور اجرایی خواهد شد.  

شیوع ویروس کرونا بیشتر در مناطق شمالی کشور ایتالیا که سهم قابل توجه در حمایت از اقتصاد این کشور دارد ، گسترش یافته است. شمار مبتلایان در این منطقه از کشور ایتالیا روز شانزدهم ماه مه حدود 880 نفر بوده که در مقایسه با اوج شیوع ویروس کرونا در اواخر ماه مارس که شمار مبتلایان روزانه حدود 6600 نفر بوده کاهش قابل توجهی داشته است. ‌نیکی

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: