کد خبر: ۲۵۷۸۰۶
تاریخ انتشار: ۱۶:۴۵ - ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۹ - 2020May 18
اين کليسا ادعا کرده است که اين به اصطلاح محلول معجزه آسا براي درمان بيماري‌هايي همچون کرونا، سرطان و ايدز بسيار موثر است
شفاآنلاین>سلامت>دولت استراليا يک کليسا را به دليل فروش محلولي خطرناک محتوي ترکيب شوينده وايتکس که ادعا شده "معجزه آسا" است و کرونا را درمان مي‌کند به پرداخت بيش از ۱۵۰ هزار دلار (استراليا) جريمه محکوم کرد.

به گزارش شفاآنلاین،سازمان کالاهاي پزشکي استراليا يک کليساي خودخوانده تحت عنوان کليساي سلامت و شفاء را به دليل تبليغ محلول وايتکس تحت پوشش داروي معجزه آسا براي درمان ويروس کرونا به ۱۵۰ هزار دلار جريمه کرد.

به گفته اين سازمان، داروي تبليغاتي اين کليسا با نام "مکمل معدني شگفت انگيز، حاوي غلظت بالايي از کلريد سديم است، يک ماده شيميايي که به عنوان سفيد کننده استفاده مي شود.

سازمان کالاهاي پزشکي استراليا چندين بار به اين کليسا در مورد خطرناک بودن اين محلول هشدار داده و گفته بود که مصرف اين محلول که سديم کلريت (از ترکيبات استفاده شده در مايع سفيد کننده) است، براي سلامتي خطرناک است.

اين کليسا ادعا کرده است که اين به اصطلاح محلول معجزه آسا براي درمان بيماري‌هايي همچون کرونا، سرطان و ايدز بسيار موثر است.

گفته شده است که مارک گرنون، مدير اين کليسا چند روز پيش از اينکه دونالد ترامپ، رئيس جمهور آمريکا در خصوص موثر بودن ضد عفوني کننده‌ها در درمان کرونا اظهار نظر کند، به او در اين خصوص نامه نوشته بود.

مقامات حکومتي همچنين اظهار داشتند که هيچ اطلاعات و شواهد کلينيکي موثق و اثبات شده علمي وجود ندارد که نشان دهد MMS مي تواند علايم بيماري ها را درمان و يا کاهش دهد.

به گفته متخصصان، استفاده از چنين داروهايي مي تواند صدمات جدي به سلامتي افراد جامعه وارد کرده و منجر به بروز حالت تهوع، اسهال و کم آبي شديد در افراد شود که در برخي موارد مي تواند منجر به بستري در بيمارستان گردد.

" سازمان کالاهاي پزشکي استراليا  ۱۲پروتکل تخلف به مجموع ۱۵۱.۲ هزار دلار استراليا (بيش از ۹۸ هزار دلار آمريکا) براي تبليغ غيرقانوني مکمل معدني شگفت انگيز و ساير داروهايي که توسط Southern Cross Directories Pty Ltd فروخته مي شود صادر کرده است.

مقامات افزودند که آنها نگران اثرات مضري هستند که "دارو معجزه آسا" مي تواند روي بدن انسان داشته باشد.

گزارش‌ها حکايت از آن دارند که اين محلول همچنان از طريق وب‌سايت MMS Australia به صورت آنلاين به فروش مي‌رسد.

۱۱ مارس، سازمان بهداشت جهاني شيوع يک عفونت جديد از ويروس کرونا تحت عنوان COVID-۱۹ را اعلام کرد. براساس آخرين اطلاعات WHO ، بيش از ۴ ميليون نفر در جهان به اين ويروس مبتلا شده اند و بيش از ۲۸۳ هزار نفر هم بر اثر ابتلا به اين بمياري مهلک جان باخته اند.ريانووستي
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: