کد خبر: ۲۵۷۷۳۴
تاریخ انتشار: ۱۸:۵۷ - ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۹ - 2020May 17
دولت [ترامپ] با گلوله‌هاي جادويي مشغول است - واکسن‌ها، داروهاي جديد و اميدواري به اينکه ويروس خودبخود محو شود. اما تنها تکيه بر اصول اساسي سلامت عمومي مثل آزمايش‌گيري، ردگيري انتقال ويروس و جداسازي افراد مبتلا مي‌تواند به پايان اين همه‌گيري منجر شود
شفاآنلاین>سلامت>نشريه معتبر پزشکي انگليسي لنست با انتقاد شديد از سياست‌هاي ترامپ در قبال شيوع ويروس کرونا، از مردم آمريکا خواست در انتخابات رياست جمهوري پيش رو به او راي ندهند.

به گزارش شفاآنلاین، اين نشريه روز جمعه در جديدترين شماره خود رويکرد دونالد ترامپ رييس جمهوري آمريکا در قبال کرونا را "متناقض و ناهماهنگ" دانست و افزود: آمريکايي‌ها بايد در ژانويه ۲۰۲۱ رييس جمهوري را در کاخ سفيد بنشانند که بفهمد سلامت عمومي نبايد با سياست‌هاي حزبي هدايت شود.

نشريه لنست اين مطالب را در مقاله‌اي نوشت که بر عملکرد «مرکز کنترل و پيشگيري از بيماري‌هاي آمريکا» و لزوم احياي آن پس از آسيب‌هايي که از دولت ترامپ به آن رسيده، تمرکز داشت.

لنست با کنايه به اظهارات جنجالي ترامپ درباره پيروزي بر کرونا، نوشت: دولت [ترامپ] با گلوله‌هاي جادويي مشغول است - واکسن‌ها، داروهاي جديد و اميدواري به اينکه ويروس خودبخود محو شود. اما تنها تکيه بر اصول اساسي سلامت عمومي مثل آزمايش‌گيري، ردگيري انتقال ويروس و جداسازي افراد مبتلا مي‌تواند به پايان اين همه‌گيري منجر شود.

رييس جمهوري آمريکا که به دليل عملکردش در مقابله با کرونا به شدت تحت انتقاد است، در ابتدا وجود چنين ويروسي را انکار مي‌کرد و مي‌گفت که اين آنفولانزا است و دموکرات‌ها براي توطئه عليه او چنين شايعاتي را مطرح مي‌کنند.

اما پس از افزايش شمار مبتلايان او مجبور به پذيرش شيوع کرونا در آمريکا کرد اما در عين حال از اقدامات جدي مثل قرنطينه و تامين گسترده تجهيزات پزشکي خودداري کرد.

ترامپ در نهايت مجبور به پذيرش واقعيت شد و کارگروهي براي مقابله با کرونا در کاخ سفيد تشکيل داد، اما منتقدان و کارشناسان به شدت از او به دليل انکار و سپس تعلل در انجام اقدامات لازم در مقابله با کوويد۱۹ انتقاد مي‌کنند.

رييس جمهوري آمريکا براي فرار از انتقادهاي گسترده از عملکرد و همچنين رفتارش در مقابله با کرونا، مثل امتناع از استفاده از ماسک و حمايت از کساني که مخالف قرنطينه هستند، تلاش مي‌کند اتهاماتي را عليه چين مطرح کند.

ترامپ پکن را متهم به پنهان‌کاري و تعلل در آگاه‌سازي جهاني درباره جزئيات کرونا مي‌کند، اين در حالي است که چين اين اتهام‌ها را رد کرده و سازمان جهاني بهداشت نيز گفته است که واشنگتن هيچ شواهدي در اين زمينه ارائه نکرده است.هيل
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: