کد خبر: ۲۵۷۷۳۲
تاریخ انتشار: ۱۸:۴۶ - ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۹ - 2020May 17
اين کشور از اواسط اسفندماه ۱۳۹۸ مجموعه اي از اقدامات شامل تعطيلي مراکز دانشگاهي، مدارس،فروشگاه ها، لغو تمامي برنامه هاي هنري و فرهنگي و همايش ها و نشست ها و نيز تعطيلي ادارات و دور کارنمودن کارکنان و قرنطينه نمودن دو شهر نورسلطان و آلماتي را به موقع اجرا گذشت
شفاآنلاین>اجتماعی>بعد از آنکه دولت قزاقستان با شيوع ويروس کرونا مراکز ديني اين کشور را تعطيل کرده بود، با فروکش کردن روند گسترش اين بيماري مهلک در اين کشور دولت آن امروز دستور داد تا همه اماکن ديني و مذهبي از روز دوشنبه ۱۸ ماه مه (۲۹ ارديبهشت) بازگشايي شوند.

به گزارش شفاآنلاین،ارالي توگژانوف معاون نخست وزير قزاقستان اعلام کرد دولت اين کشور با فروکش کردن روند گسترش بيماري کرونا، محدوديت هاي قرنطينه را بر مي دارد و از روز دوشنبه همه اماکن ديني وي مذهبي اين کشور مي توانند به فعاليت عادي خود برگردند.

وي در اين خصوص گفت که در نشستي که ديروز توسط کمسيون بين وزاتخانه اي براي جلوگيري از شيوع بيماري کرونا در اين شهر برگزار شد اعضاي اين کميسيون تصميم گرفتند محدوديت هاي قرنطينه اي را کاهش داده و در درجه نخست فعاليت هاي مراکز ديني را در اين کشور به حالت عادي برگردانند.

از آنجايي که از تاريخ ۱۳ ماه مه (۲۴ ارديبهشت) مسافرت هاي هوايي در چيمکَند آکتاو، اورال، جزقازغان، بالقاش، اورجار و زايسان از سر گرفته شده است، به همين دليل از ۱۸ ماه مه، هتل ها و رستوران هايي با ظرفيت بيش از ۳۰ نفر نيز بازگشايي خواهند شد.

همين تصميم دولت قزاقستان موجب شد که بر ضرورت بازگشايي امکان ديني و مذهبي اعم از مساجد فرقه هاي مختلف اسلامي، کليساهاي گروه هاي مسيحي و کنيسه ها در اين کشور نيز تاکيد شود و آنها نيز بتوانند مراسم هاي ديني را برگزار کنند.

ويروس کرونا مانند ديگر کشورها، قزاقستان را نيز در نورديد به گونه‌اي که در ۲۵ اسفند ماه ۱۳۹۸ "قاسم جومارت توقايف" در اين کشور حالت اضطراري اعلام کرد و  ورود به قزاقستان و خروج از اين کشور براي همه افراد بجز ديپلمات ها و افراد مدعو دولت محدود شد.

اين کشور از اواسط اسفندماه ۱۳۹۸ مجموعه اي از اقدامات شامل تعطيلي مراکز دانشگاهي، مدارس،فروشگاه ها، لغو تمامي برنامه هاي هنري و فرهنگي و همايش ها و نشست ها و نيز تعطيلي ادارات و دور کارنمودن کارکنان و قرنطينه نمودن دو شهر نورسلطان و آلماتي را به موقع اجرا گذشت.

از آن زمان تاکنون شهروندان قزاقستان مجاز به خروج از کشور نبودند و فقط اتباع اين کشور مي توانند به کشور بازگردند. بر اساس اين دستور همچنين قرنطينه سراسري در کشور قزاقستان اعلام شد.

 "يارلي توگژانوف" معاون نخست وزير قزاقستان در همان ايام اعلام کرد که ممنوعيت برگزاري مراسم‌هاي عمومي از روز ۱۳ مارس (جمعه ۲۳ اسفند) اجرايي شده است و به همين دليل مجمع اقتصادي آستانه که قرار بود در چهارچوب نشست وزيران سازمان تجارت جهاني در روزهاي ۸ تا ۱۱ ژوئن ۲۰۲۰  (۱۹ تا ۲۲ خرداد ۹۹) در شهر نورسلطان پايتخت قزاقستان‌ برگزار شود نيز لغو شده بود.

طبق آخرين آمارها، ۵ هزار و ۴۱۷ مورد ابتلا به  کرونا در قزاقستان شناسايي شده است که از اين ميان ۲۲۸۷ نفر بهبود يافته اند و ۳۲ بيمار نيز جان خود را از دست داده اند.رگنوم
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: