کد خبر: ۲۵۷۷۱۵
تاریخ انتشار: ۱۳:۵۰ - ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۹ - 2020May 17
کشورهاي آمريکاي لاتين نيز با خطر شيوع همزمان کرونا و تب دنگي روبرو هستند جايي که ۵۰۰ ميليون نفر با تهديد جديد روبرو مي‌باشند
شفاآنلاین>سلامت>کارشناسان و دانشمندان نسبت به فروپاشي نظام بهداشتي و خدمات درماني کشورهاي آمريکاي لاتين به دليل شيوع کرونا و يک بيماري شايع ديگر هشدار دادند.

به گزارش شفاآنلاین، گزارش شده است که همزمان با شيوع کرونا در برزيل، بيماري تب دنگي نيز شيوع پيدا کرده که با توجه به شرايط اين کشور، نظام بهداشت و خدمات درماني برزيل به دليل مواجه شدن با فشار شديد فرو بپاشد.

سازمان بهداشت پان آمريکن اعلام کرده که ديگر کشورهاي آمريکاي لاتين نيز با خطر شيوع همزمان کرونا و تب دنگي روبرو هستند جايي که ۵۰۰ ميليون نفر با تهديد جديد روبرو مي‌باشند.

اين سازمان هشدار داده که شيوع همزمان اين دو بيماري چالشي غيرمنتظره براي حوزه بهداشت و درمان کشورهاي آمريکاي لاتين محسوب مي‌شود.

کاميلا لورنز محقق مدرسه بهداشت عمومي در دانشگاه سائوپائولو در اين رابطه گفت: برزيل در آستانه رسيدن به اوج ابتلا به کرونا قرار دارد. اين کشور با بخش کمبود بخش مراثبت‌هاي ويژه روبرو بوده و حتي نمي‌تواند ۲۵ درصد از بيماران بستري شده را در اين بخش قرار دهد.

اوايل مارس (اسفند) زماني که کرونا در شهر سائوپائولو پيدار شد، برزيل پيش تر با شيوع تب دنگي روبرو شده بود. اوايل ماه مه(اواسط ارديبهشت) وزارت بهداشت برزيل اعلام کرد که بيش از ۶۷۶ هزار مورد مشکوک به تب دنگي در اين کشور وجود داشته که ۲۶۵ فوتي بر اثر آن گزارش شده است.

ذر سال ۲۰۱۹ميلادي صدها هزار نفر در سراسر برزيل به تب دنگي مبتلا شدند.

تب دنگي و بيماري کوويد-۱۹ علائم اوليه مشابهي دارند به همين دليل تفکيک مبتلايان به اين دو بيماري سخت است و ممکن است پزشکان در تشخيص بيماران مبتلا به اين دو بيماري دچاز اشتباه شوند.

در سال ۲۰۱۹ بيش از سه ميليون در سراسر آمريکاي لاتين و حوزه کارائيب به تب دنگي مبتلا شدند اما در ژانويه(دي) برخي کشورهاي اين منطقه گزارش آمار سه برابري ابتلا به تب دنگي را در مقايسه با مدت مشابه سال گذشته ارائه کردند.

در اين ميان نبود امکانات و تجهيزات پرشکي و درماني در بيشتر کشورهاي آمريکاي لاتين، نظام بهداشت و خدمات درماني اين منطقه را به شدت تهديد مي‌کند.

درست است که در اين مقطع زماني کرونا و يا بيماري‌هاي واگيردار ديگر تهديد جدي براي بيشتر کشورهاي آمريکاي لاتين نبوده اما با گذشته زمان ممکن است کشورهاي اين منطقه با شيوع گسترده‌تر روبرو شوند و ديگر نتوانند بيماران را به اندازه کافي مورد مداوا قرار دهند.

برزيل با بيش از ۲۲۰ هزار نفر، پرو با بيش از ۸۴ هزار، مکزيک با بيش از ۴۵ هزار نفر، شيلي با بيش از ۳۹ هزار نفر و اکوادور با بيش از ۳۱ هزار نفر پنج کشور با بيشترين آمار مبتلايان به کرونا در آمريکاي لاتين هستند.اوراسيا ريويو
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: