کد خبر: ۲۵۷۷۱۰
تاریخ انتشار: ۱۲:۵۸ - ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۹ - 2020May 17
علاوه بر کاستن از محدوديت‌ها، دولت تايلند ساعت منع رفت و آمد سراسري در اين کشور را کاهش مي‌دهد، به طوري که از فردا، اين مدت زمان از ۱۱ شب تا ۴ صبح ادامه مي‌يابد
شفاآنلاین>سلامت>دولت تايلند با استمرار بهبود شرايط کرونايي تصميم دارد از فردا (يکشنبه) فروشگاه‌هاي بزرگ و کسب‌وکارهاي مختلف در سراسر اين کشور جنوب شرق آسيا را بازگشايي کند.

به گزارش شفاآنلاین، تاويسيلپ ويسانويوتين سخنگوي مرکز مديريت اوضاع کرونا در تايلند با اعلام اين خبر گفت که کاهش بيشتر تمهيدات قرنطينه‌اي براي اقتصاد کشور لازم است، اما نگراني‌هايي از بابت موج دوم شيوع کرونا وجود دارد. 

وي افزود: اوضاع به طور معمول براساس داده‌هاي مربوط به اجراي تمهيدات مختلف مورد ارزيابي قرار مي‌گيرد. 

از فردا، فروشگاه‌هاي بزرگ و مراکز خريد در تايلند اجازه دارند فعاليت‌شان را از ساعت ۱۰ صبح تا ۸ شب از سرگيرند. با اين حال، برخي مشاغل و تفريحاتي چون سينماها، زمين اسکيت، بولينگ، باشگاه‌هاي ورزشي مجهز به سونا و استخر و سالن‌هاي ماساژ بسته مي‌مانند. 

رستوران‌ها و کافه‌ها در مراکز اداري و غذاخوري‌ها نيز از کاهش تمهيدات کرونايي ذي نفع مي‌شوند و اجازه ازسرگيري فعاليت دارند. ديگر مشاغلي که مجاز به شروع مجدد فعاليت هستند، شامل مغازه‌هاي بزرگ خرده فروشي و عمده فروشي، مراکز ورزشي سربسته و باشگاه‌هاي ورزشي هستند. با اين وجود، تنها ورزش‌هايي بدون تماس بدني و ورزش‌هاي تيمي با حداکثر ۳ بازيکن همچون بدمينتون، تنيس روي ميز، يوگا، اسکواش و صخره نوردي مجاز به ادامه فعاليت هستند. 

استخرهاي شنا در تايلند نيز از روز يکشنبه اجازه بازگشايي دارند، اما مدت زمان شنا و تعداد شناگران بايد محدود باشد. با اين وجود، استاديوم‌هاي بوکس، سالن‌ها و مدارس هنر رزمي، پارک‌هاي آبي، باغ‌هاي آبي طبيعي و ورزش‌هاي آبي از کاهش محدوديت‌ها بهره‌اي نمي‌برند. 

علاوه بر کاستن از محدوديت‌ها، دولت تايلند ساعت منع رفت و آمد سراسري در اين کشور را کاهش مي‌دهد، به طوري که از فردا، اين مدت زمان از ۱۱ شب تا ۴ صبح ادامه مي‌يابد. 

تاکنون سه هزار و ۲۵ نفر در تايلند به کوويد – ۱۹ مبتلا شده‌اند. از اين تعداد، ۵۶ نفر فوت کرده و ۲ هزار و ۸۵۴ نفر بهبود يافته‌اند. 

سخنگوي مرکز مديريت اوضاع کرونا در تايلند با استناد به داده‌هاي وزارت بهداشت اين کشور سه سناريو را تا ۳۰ سپتامبر (۹ مهر) پيش بيني کرد. 

طبق سناريوي اول، درصورتي که تايلند تدابير کنترل کرونا را حفظ کند، انتظار مي‌رود ۳ مورد جديد ابتلا در روز گزارش شود و ۱۵ بيمار در شرايط بحراني باشند. در سناريوي دوم، با کاهش تدابير محدودکننده، ممکن است ۲۴ مورد جديد ابتلا در روز در اين کشور گزارش شود و ۱۰۵ نفر در وضعيت بحراني قرار گيرند و در سناريوي سوم، کاهش شديد تدابير محدودکننده باعث ابتلاي ۶۵ مورد جديد در روز در اين کشور مي‌شود و ۲۸۹ بيمار در شرايط بحراني قرار مي‌گيرند. 

چندي پيش، مرکز مديريت اوضاع کرونا در تايلند از لغو مراسم تعطيلات ملي اين کشور در ماه مي‌ (ارديبهشت ماه) با هدف جلوگيري از تجمع مردم به منظور مهار ويروس کرونا خبر داد. 

 «ايتهيفول کانفلوم» وزير فرهنگ تايلند گفت که تاريخ مشخصي براي برگزاري مراسم تعطيلات ملي اين کشور تعيين نشده است. وي تاکيد کرد که دولت در مورد تعطيلات بعدي به جاي تعطيلات به تعويق افتاده تصميم گيري مي‌کند.سي ان ان
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: