کد خبر: ۲۵۷۶۶۵
تاریخ انتشار: ۲۱:۴۵ - ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۹ - 2020May 16
: تا زمانی که رییس جمهوری آمریکا تأیید نکند که حزب‌الله دیگر عضوی از دولت لبنان نیست، بر آن اعمال نفوذ نمی‌کند و هیچ قدرتی در وزارتخانه‌ها ندارد، هر گونه کمکی به آن کشور ممنوع است
شفاآنلاین>اجتماعی>تد کروز سناتور جمهوریخواه آمریکایی طرحی را پیشنهاد داده است تا کمک‌های واشنگتن به لبنان قطع شود.

به گزارش شفاآنلاین، کروز سناتور جمهوریخواه ایالت تگزاس، پیشنهاد داده است تا زمانی که حزب‌الله کنترل لبنان را در دست دارد، کمک‌های سالیانه آمریکا که بیش از یکصد میلیون دلار است، متوقف شود.

لوران آرونسون سخنگوی کروز گفت که این سناتور معتقد است؛ ارسال پول مالیات‌دهندگان آمریکایی به دولتی که تحت کنترل حزب‌الله است، متوقف شود.

در طرح کروز آمده است: تا زمانی که رییس جمهوری آمریکا تأیید نکند که حزب‌الله دیگر عضوی از دولت لبنان نیست، بر آن اعمال نفوذ نمی‌کند و هیچ قدرتی در وزارتخانه‌ها ندارد، هر گونه کمکی به آن کشور ممنوع است.

احتمال می‌رود که سناتورهای جمهوریخواه از این طرح حمایت کنند اما به نظر نمی‌رسد که سناتورهای دموکرات به طور گسترده از آن حمایت کنند.
آمریکایی‌ها ماه‌های گذشته تلاش کرده‌اند تا زمینه را برای قطع کمک به لبنان فراهم کنند.

«برونو لومر» وزیر دارایی فرانسه چندی پیش با این ادعا که «فرانسه آماده کمک مالی به لبنان است»، خطاب به مقام‌های مالی گروه ۲۰ تأکید کرد؛ نباید کمک به لبنان برای بهبود اقتصاد آن را به اقدامات تحت رهبری آمریکا علیه ایران در منطقه پیوند زد. واشنگتن فری‌بیکن
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: