کد خبر: ۲۵۷۶۴۶
تاریخ انتشار: ۱۵:۳۸ - ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۹ - 2020May 16
دولت دونالد ترامپ رييس جمهوري آمريکا بر آن شده است تا ممنوعيت فعاليت شرکت چيني هواوي را در ايالات متحده تمديد کرده و همچنين قصد دارد دسترسي اين شرکت به چيپ‌هاي نيمه‌هادي را قطع کند
شفاآنلاین>اجتماعی>به دنبال نگراني سرمايه‌گذاران از افزايش تنش‌هاي تجاري ميان آمريکا و چين و انتشار ۲ گزارش نگران‌کننده در مورد اقتصاد ايالات متحده، شاخص بازارهاي سهام در آمريکا کاهش يافت.

به گزارش شفاآنلاین، فدرال رزرو (بانک مرکزي) آمريکا اعلام کرد که توليد صنعتي در اين کشور به دليل شيوع کرونا، در ماه گذشته ميلادي (آوريل) ۱۳.۷ درصد کاهش يافت.

وزارت بازرگاني آمريکا نيز در گزارش ديگري اعلام کرد؛ ميزان خرده‌فروشي در اين کشور در ماه آوريل روند کاهشي را ادامه داد و ۱۶.۴ درصد کاهش يافت.

به دنبال انتشار اين ۲ گزارش، شاخص «متوسط صنعتي داو جونز» ۰.۶۲ درصد، S&P ۵۰۰ نيز ۰.۷۸ درصد و «نزدک کامپوزيت» نيز ۰.۹۲ درصد کاهش يافت.

رويترز در همين حال گزارش داد که بهاي نفت با ظاهر شدن نشانه‌هايي از افزايش تقاضا، بالا رفت.  

افزايش تقاضاي چين براي نفت، عامل اصلي در بالا رفتن بهاي آن است. اين در حالي است که آمار نشان مي‌دهد که توليد صنعتي چين در ماه آوريل براي نخستين بار در سال جاري ميلادي افزايش داشته است.  

اين خبر در شرايطي منتشر مي‌شود که تنش‌هاي تجاري ميان آمريکا و چين دوباره بالا گرفته است.

دولت دونالد ترامپ رييس جمهوري آمريکا بر آن شده است تا ممنوعيت فعاليت شرکت چيني هواوي را در ايالات متحده تمديد کرده و همچنين قصد دارد دسترسي اين شرکت به چيپ‌هاي نيمه‌هادي را قطع کند.رويترز 
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: