کد خبر: ۲۵۷۶۴۱
تاریخ انتشار: ۱۴:۲۰ - ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۹ - 2020May 16
کميسر عالي حقوق بشر:
معافيت‌هاي اقلام پزشکي از تحريم‌ها که دولت دونالد ترامپ رييس جمهوري آمريکا در نظر گرفته، بسيار ضعيف است و فقط تعليق يا لغو تحريم‌ها مي‌تواند تأثير واقعي داشته باشد.
شفاآنلاین>سلامت>ميشل باشله کميسر عالي حقوق بشر سازمان ملل متحد روز جمعه خواستار لغو يا تعليق تحريم‌ها عليه ايران براي کمک به روند مبارزه با کرونا شد.

به گزارش شفاآنلاین،باشله در مصاحبه‌اي از آمريکا خواست تحريم‌ها عليه ايران و ونزوئلا را لغو کند و تأکيد کرد که اوضاع فعلي، ايجاب مي‌کند تا براي حفظ جان مردم چنين اقدامي صورت بگيرد.

وي افزود: معافيت‌هاي اقلام پزشکي از تحريم‌ها که دولت دونالد ترامپ رييس جمهوري آمريکا در نظر گرفته، بسيار ضعيف است و فقط تعليق يا لغو تحريم‌ها مي‌تواند تأثير واقعي داشته باشد.

باشله همچنين گفت که برخي کشورها از محدوديت‌هاي مقابله با کرونا به عنوان ابزاري براي سرکوب نارضايتي‌ها استفاده مي‌کنند.

کميسر عالي حقوق بشر سازمان ملل متحد در بخش ديگري از مصاحبه خود نسبت به برنامه‌ريزي دولت جديد رژيم صهيونيستي براي الحاق بخش‌هاي از کرانه باختري به سرزمين‌هاي اشغالي هشدار داد و تأکيد کرد که اين اقدام «غيرقابل قبول» بوده و ناقض قوانين بين‌المللي است.

باشله نسبت به وخامت اوضاع ليبي عميقاً ابراز نگراني کرد و گفت که طرف‌هاي درگير در آن کشور، درخواست‌ها براي برقراري آتش‌بس را ناديده گرفته‌اند.

وي اذعان کرد که تلاش‌هاي سازمان ملل براي برقراري آرامش در اين کشور ناموفق بوده است.فرانس ۲۴
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار