کد خبر: ۲۵۷۵۱
تاریخ انتشار: ۱۲:۵۳ - ۰۲ تير ۱۳۹۳ - 2014June 23
شفاآنلاین-کارشناس مسایل بین الملل با بیان این که در مذاکرات وین 5 شاهد آغاز نگارش متن توافق جامع بودیم، گفت که مذاکرات هسته ای ایران و گروه 1+5 در هفته های آینده به نتیجه مثبت می رسد.
به گزارش شفاآنلاین،«حسن هانی زاده» برخی ادعاها درمورد بن بست رسیدن مذاکرات ایران با 1+5 را نادرست دانست و افزود: راه تفاهم همچنان وجود دارد.

وی یادآور شد: به دلیل جدی و سخت بودن مذاکرات انتظار نمی رود که با برگزاری چند جلسه و در مقطع زمانی کوتاه طرفین به نتیجه مطلوبی دست یابند.

این صاحبنظر مسایل سیاسی خاطرنشان کرد: مذاکرات ایران و 1+5 در برگیرنده موضوعات فنی، سیاسی و حقوقی است ضمن این ممکن است مشکلاتی نیز در روند آن وجود داشته باشد، اما در نهایت مسیر مذاکرات به گونه ای پیش رفت که سرانجام ایران طرف مقابل را قانع به نگارش توافق کرد.

هانی زاده با ابراز تاسف از این که به دلیل تفسیر اشتباه آمریکا و برخی کشورهای غربی مذاکرات در این مرحله از مذاکرات به نتیجه نهایی نرسید، تصریح کرد: ایران مسیرهای اعتماد سازی را کاملا طی کرده و شرایطی فراهم شده است که توپ در زمین 1+5 است.

وی ادامه داد: اگرچه آمریکا به دلیل تحت تاثیر قرار گرفتن لابی صهیونیستی و فشار برخی کشورهای منطقه تلاش کرد موضوعاتی را در روند مذاکرات مطرح کند که بی ارتباط با مسایل هسته ای بود اما مذاکرات وارد فاز کاملا جدی شده است.

کارشناس مسایل بین الملل افزود: ایران تمام مسیرها را طی کرده است و کاملا برای رسیدن به نتیجه جدی است، این کشور شرایطی فراهم شده که توانسته است اعتماد جامعه جهانی را به دست آورد.

هانی زاده با بیان این که ایران مسیری را طی کرده که باید ادامه یابد، گفت: مزیت مذاکرات هسته ای این است که جامعه جهانی به خوبی درک کرد که ایران صادقانه به دنبال اعتماد سازی است و سعی می کند از طریق مذاکرات و شفاف سازی اعتماد جهانی را جلب کند.

وی افزود: مذاکرات در صورت نیاز باید تا رسیدن به نتیجه نهایی ادامه یابد.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: