کد خبر: ۲۵۷۴۶۲
تاریخ انتشار: ۲۲:۰۳ - ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۹ - 2020May 13
کرونا زمانی پایان می یابد که واکسن آن تولید شود و در اختیار 80 تا 95 درصد جمعیت جهان قرار داشته باشدکه در سریع ترین حالت، در اواس سال 2021 خواهد بود
شفاآنلاین>سلامت>1. تا زماني که واکسن کرونا ساخته نشود، دولت ها از سه راه مي توانند براي از سرگيري فعاليت هاي کشور خود تصميم بگيرند. 

به گزارش شفاآنلاین،2. دولت ها می توانند برنامه های زمانی برای تصمیمات خود داشته باشند؛ از معیارهای تصمیم گیری قابل پیش بینی استفاده کنند و به تدریج فعالیت ها را به صورت بخش به بخش و نه بر اساس جغرافیا از سر بگیرند. 

3. کرونا زمانی پایان می یابد که واکسن آن تولید شود و در اختیار 80 تا 95 درصد جمعیت جهان قرار داشته باشدکه در سریع ترین حالت، در اواس سال 2021 خواهد بود. 12 ماه زمان طولانی است و قرنطینه و محدودیت های رفت و آمد، اگر چه ابزارهای مؤثری در مهار کرونا هستند؛ اما نمی توان آن ها را تا اواسط سال 2021 ادامه داد. 

4. سه پیشنهادی که در ادامه می آیند، در صورتی که با هم اجرا شوند، می توان تا ساخته شدن واکسن  وضعیت باثباتی در تصمیم سازی به وجود آورد. 

5. پیشنهاد نخست این است که برنامه های زمان بندی تصمیمات بر خلاف آن چه اکنون شاهد هستیم و تصمیمات معمولاً واکنشی هستند، قابل پیش بینی تر باشند. تصمیم گیری های بدون برنامه کنونی، برنامه ریزی برای کسب و کارها و حتی برای سازگاری روانی شهروندان را دشوار کرده اند. 

6. زمان بندی قابل پیش بینی مزایایی دارد. این نوع زمان بندی تدریجی بودن را در از سرگیری فعالیت های کشور وارد می کند. خطر تصمیم گیری گروه های لابی گری را کاهش و شفافیت تصمیم گیری را افزایش می دهد و تصمیم ها را سیاست زدایی می کند. 

7. پیشنهاد دوم قابل پیش بینی تر بودن معیارهایی است که در تصمیم گیری استفاده می شود. اکنون به جای تصمیم گیری های مبتنی بر شواهد، با شاهدسازی های مبتنی بر سیاست روبرو هستیم. مجموعه ثابتی از معیارها پیش بینی پذیری بیشتری را برای شهروندان و کسب و کار به همراه دارد. 

8. برای برقراری تعادل بین زنده ماندن و معیشت دو راه حل وجود دارد. یک راه، سیاست زدایی از معیارها با تکیه بر داده های محیط شناسی مانند تعداد مبتلایان جدید که حاصل برنامه های گسترده آزمایش افراد باشد. راه دوم برنامه ریزی مرور دوره ای ارتباط، سودمندی و زمان بندی معیارها است. بزرگترین مزیت این کار تصمیم هایی است که در برابر فشار سیاسی یا اقتصادی ایمن تر است. 

9. پیشنهاد سوم بازگشایی مراکز اقتصادی به صورت بخش به بخش و نه بر اساس جغرافیا است. این شیوه راه حل مناسبی برای رفع پیچیدگی های کشورهای فدرالی است. 

برای نمونه، دولت ها می توانند به طور مشترک درباره فعالیت های اقتصادی ضروری، نیمه ضروری و غیر ضروری تصمیم بگیرند و فعالیت های اقتصادی و حتی اجتماعی را بر این اساس از سر بگیرند. اعلام ترتیب از سرگیری فعالیت های هر بخش موجب می شود شهروندان و کسب و کارها برای آن آماده شوند. 

10. این سه پیشنهاد به هم وابسته اند و باید با هم اجرا شوند. بدیهی است اکنون که 5 ماه از مبارزه با کرونا می گذرد، باید به سرعت به سوی تصمیم سازی قابل پیش بینی و با ثبات گام برداریم. سیاست های واکنشی مشکل ساز، غیر مؤثر و خطرناک هستند. 

11.  زمان بندی قابل پیش بنی در تصمیم گیری، داشتن معیار برای تصمیم گیری و از سرگیری بخش به بخش فعالیت ها به ما در رسیدن به وضعیتی با ثبات در تصمیم گیری کمک می کند.ساوت چاينا مورنينگ پست
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: