کد خبر: ۲۵۷۴۳۲
تاریخ انتشار: ۱۶:۰۲ - ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۹ - 2020May 13
زنان وضع آسيب‌پذيرتري دارند زيرا مشاغل آنها اغلب غيررسمي است و تضمين‌هاي کافي براي امنيت شغلي آنها وجود ندارد و احتمال بيکاري آنها بيشتر است
شفاآنلاین>سلامت>يک آژانس زيرمجموعه سازمان ملل متحد اعلام کرد که شيوع کرونا در آمريکا، اوضاع اقتصادي زنان، مهاجران، آفريقايي‌تبارها و بوميان را در اين قاره وخيم‌تر خواهد کرد.

به گزارش شفاآنلاین، کميسيون اقتصادي سازمان ملل براي آمريکاي لاتين و کارائيب در گزارشي اعلام کرد که نابرابري در دسترسي به آب آشاميدني، خدمات بهداشتي و مسکن باعث خواهد شد تا آمار ابتلا به کرونا و مرگ و مير ناشي از آن افزايش پيدا کند.

اين گزارش حاکي است که زنان وضع آسيب‌پذيرتري دارند زيرا مشاغل آنها اغلب غيررسمي است و تضمين‌هاي کافي براي امنيت شغلي آنها وجود ندارد و احتمال بيکاري آنها بيشتر است.

کارگران مهاجر و آفريقايي‌تبارهاي آمريکاي لاتين نيز به دليل وخامت اوضاع اقتصادي با بيکاري و شرايط اقتصادي دشواري روبرو هستند. 

تاکنون ابتلاي بيش از ۳۶۹ هزار نفر در آمريکاي لاتين به کرونا و جان باختن بيش از ۲۰ هزار نفر از مبتلايان تأييد شده است. 

کميسيون اقتصادي سازمان ملل براي آمريکاي لاتين و کارائيب در گزارش خود اعلام کرد؛ پيش‌بيني مي‌شود که تأثيرات منفي کرونا، اقتصاد کشورهاي آمريکاي لاتين در سال ۲۰۲۰ را ۵.۳ درصد منقبض کند و به بحران‌هاي اقتصادي و اجتماعي شديدي در اين قاره دامن بزند.رويترز
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: