کد خبر: ۲۵۷۴۱۸
تاریخ انتشار: ۱۱:۳۱ - ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۹ - 2020May 13
آزمایش آنتی ژن ، فوری مشخص می کند که فرد آلوده به ویروس کرونا است یا نیست. ولی با این حال شخصی که جواب آزمایش وی منفی بود ، باید بار دیگر آزمایش پی سی آر بدهد
شفاآنلاین>سلامت>وزارت بهداشت ژاپن آزمایش آنتی ژن ‌ را که می توان با استفاده از این آزمایش در مدت زمان کوتاهی آلودگی به ویروس کرونا را در افراد تشخیص داد، روز سیزدهم ماه مه تایید خواهد کرد. انتظار می رود از کیت های تشخیص فوری بیماری کرونا در کلینک های تخصصی و در مناطقی که میزان آلودگی به ویروس کرونا بیش از حد است ، استفاده شود. 

به گزارش شفاآنلاین، در این آزمایش همانند آزمایش آنفولانزا از مایع درون بینی استفاده می شود و در صورت ابتلا به ویروس کرونا خط رنگی بر روی کیت ظاهر می شود. آزمایش آنتی ژن بر خلاف « آزمایش پی سی آر » ‌نیاز به مهارت خاصی نیست و می توان در حدود سی دقیقه نتیجه آزمایش را بدست آورد. وزارت بهداشت ژاپن ، آزمایش آنتی ژن را روز سیزدهم ماه مه تایید خواهد کرد و پس از تایید بر روی بیمه درمانی اعمال و سپس در مراکز مورد نیاز بکار گرفته خواهد شد. 

 انتظار می رود هم اکنون از آزمایش آنتی ژن در مناطق بسیار آلوده همانند توکیو ،‌ کاناگاوا و هوکایدو و همچنین برای ژاپنی هایی که به کشور بر می گردند ، استفاده شود. بنابراین در حال حاضر آزمایش آنتی ژن بر خلاف آزمایش آنفولانزا در کلینک های عمومی انجام نمی شود. آزمایش آنتی ژن در مقایسه با آزمایش پی سی آر از دقت کمتری برخوردار است و حتی ممکن است آزمایش افراد آلوده را مثبت نشان ندهد. 

بر اساس گزارش شرکت  ‌فوجی ربیو  سازنده کیت های آزمایشگاهی ،‌ در طول یک هفته می توان 200 هزار کیت برای آزمایش آنتی ژن را تولید کرد. کاتو ، وزیر بهداشت ژاپن ، پس از جلسه کابینه صبح روز دوازدهم در مصاحبه مطبوعاتی گفت :«‌ آزمایش آنتی ژن ، فوری مشخص می کند که فرد آلوده به ویروس کرونا است یا نیست. ولی با این حال شخصی که جواب آزمایش وی منفی بود ، باید بار دیگر آزمایش پی سی آر بدهد. ان اچ کی 

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: