کد خبر: ۲۵۷۳۶۸
تاریخ انتشار: ۱۶:۴۰ - ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۹ - 2020May 12
با گذشت سه ماه از همه گيري کوويد-۱۹ در اروپا، آلمان به اين نتيجه رسيده که مديريت ناکارامد بحران در مراحل اوليه، در مراحل بعدي فشار وارد خواهد کرد
شفاآنلاین>سلامت>آغاز بکار تدريجي فعاليت‌هاي تجاري، فروشگاه‌هاي بزرگ و حتي رستوران‌ها در آلمان نگراني‌ها درباره موج دوم شيوع ويروس کرونا در اين کشور را افزايش داده است.

به گزارش شفاآنلاین، در حالي که معترضان محدوديت هاي اجتماعي در آلمان خواستار لغو قرنطينه هستند، دانشمندان درباره احتمال شيوع دوباره ويروس هشدار داده اند.

با گذشت سه ماه از همه گيري کوويد-۱۹ در اروپا، آلمان به اين نتيجه رسيده که مديريت ناکارامد بحران در مراحل اوليه، در مراحل بعدي فشار وارد خواهد کرد.

هرچند فشارها بر بخش خدمات بهداشتي  ايتاليا و اسپانيا در آلمان هرگز تحقق نيافت، سياستمداران  اين کشور تلاش کرده اند مردم را نسبت به نياز به پايبندي به طرح فاصله گيري اجتماعي قانع کنند. اکنون اين پديده که کريستين دراستن ويروس شناس آلماني «پارداکس پيشگيري» توصيف کرده نگراني ها درباره موج دوم شيوع همه گيري را برانگيخته است.

آنگلا مرکل صدراعظم آلمان چهارشنبه هفته پيش بازگشايي تدريجي فروشگاههاي بزرگ، مدارس، مهدکودک ها و حتي رستوران ها و کافي شاپ ها را اعلام کرد که به نظر مي رسيد به نوعي تسليم شدن درمقابل افزايش تحمل ناپذيري محدوديت هاي قرنطينه است که در فشارهاي سياسي سران ۱۶ ايالت فدرال، روزنامه بيلد آلمان و تئوري هاي فزاينده توطئه ناشي از اعتراضات در شهرهاي بزرگ بروز کرده است.

در برخي از شهرهاي آلمان از جمله مونيخ و اشتوتگارت، معترضان از جمله راست افراطي و مخالفان واکسيناسيون روز شنبه گردهمايي هاي هزاران نفري را تشکيل دادند و مخالفت خود را با محدوديت هاي قرنطينه که به سرعت در حال کاهش است، ابراز کردند.

بازگشايي کليساها در آلمان

تارنماي دويچه وله گزارش داد: مسيحيان سراسر آلمان همزمان با لغو محدوديت ها در برگزاري گردهمايي ها، در کليساهاي اين کشور گردهم آمدند.

اين گزارش افزود، پس از گذراندن عيد پاک در قرنطينه، بسياري از مسيحيان آلمان روز يکشنبه همزمان با لغو محدوديت هاي خدمات مذهبي به کليساها هجوم بردند.

مرکل پيش تر گفته بود «مرحله اول» همه گيري در کشورش به پايان رسيده است. با اين حال وي هشدار داد که دولت فدرال و مقام هاي ايالتي درباره «توقف اضطراري» در صورت افزايش چشمگير شمار مبتلايان توافق کرده اند.

 طبق آخرين آمار در آلمان ۱۷۱,۸۷۹ مبتلا شده اند که از اين تعداد ۷,۵۶۹ نفر فوت شده اند.گاردين‌
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: