کد خبر: ۲۵۷۳۶۷
تاریخ انتشار: ۱۶:۲۵ - ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۹ - 2020May 12
تاکيد ترامپ بر باز بودن کارخانجات گوشتي در آمريکا در حالي انجام مي‌شود که براساس گزارش مراکز کنترل و جلوگيري بيماري، تا کنون ۵ هزار نفر از کارگران کارخانجات گوشتي آمريکا دچار بيماري کوويد ۱۹ شده‌اند و ۲۰ نفر نيز جان خود را از دست داده‌اند
شفاآنلاین>اجتماعی>به دنبال صادرات بيش ازاندازه گوشت توسط کارخانه‌هاي آمريکا به کشورهاي خارجي، مردم اين کشور با کمبود گوشت قرمز مواجه شده اند.

به گزارش شفاآنلاین، دونالد ترامپ رييس جمهوري آمريکا دستور داده است که کارخانجات فرآوري گوشت در شرايطي که کارگران آنان گرفتار بيماري و يا حتي از دنيا رفته‌اند، براي محافظت از تنظيم بازار در شرايط سخت به توليد خود ادامه دهند اما در پي افزايش صادرات گوشت آمريکا به چين هم اکنون مصرف کنندگان اين کشور با کمبود گوشت روبرو شده‌اند. 

ترامپ که چين را به دليل گسترش شيوع ويروس کرونا در سرتاسر جهان متهم مي‌کند، با استفاده از قانون توليد دفاعي ۱۹۵۰ کارخانجات آمريکا را مجبور به ادامه توليد کرده و هم اکنون وي با انتقاد برخي از قانونگذاران، مصرف کنندگان و کارمندان کارخانه‌ها براي اينکه کارگران را تا حدودي در معرض خطر قرار داده روبرو شده است. 

قانونگذاران مي‌گويند ترامپ براي کمک به تأمين گوشت چين، جان کارگران کارخانجات آمريکا را در خطر انداخته است. 

براساس گزارش شرکت ويل ساير، مرکز ارشد در حوزه کشاورزي و اقتصادي آمريکا، با افزايش صادرات گوشت به چين، مصرف کنندگان بايد تا پايان ماه مه (خرداد) شاهد کم شدن ۳۰ درصدي گوشت در سوپرمارکت‌ها و افزايش ۲۰ درصدي قيمت نسبت به سال گذشته باشند. 

براساس آمار ارائه شده توسط وزارت کشاورزي آمريکا، صادرات گوشت خوک به چين از اواسط ماه مارس (فروردين) نسبت به سال گذشته چهار برابر شده است. 

تاکيد ترامپ بر باز بودن کارخانجات گوشتي در آمريکا در حالي انجام مي‌شود که براساس گزارش مراکز کنترل و جلوگيري بيماري، تا کنون ۵ هزار نفر از کارگران کارخانجات گوشتي آمريکا دچار بيماري کوويد ۱۹ شده‌اند و ۲۰ نفر نيز جان خود را از دست داده‌اند.رويترز
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: