کد خبر: ۲۵۷۳۶۱
تاریخ انتشار: ۱۵:۳۱ - ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۹ - 2020May 12
نویسنده: سوزان کولبل
ده ها هزار کارگر مهاجر که در کارخانه ها و انبارهای آنجا کار می کنند، بعد از پایان کار خود به سیلوهای باریک برگشته یا در خوابگاه های شلوغ مستقر می شوند. بدین ترتیب هیچ امکانی برای حفظ فاصله توصیه شده وجود ندارد
شفاآنلاین>سلامت>1.در پایان ماه مارس، دولت عربستان سعودی محدودیت های شدیدی را در ریاض اعمال کرد. میلیون ها کارگر مهاجر در اینجا زندگی می کنند و حدود ده درصد آنها از پاکستان آمده اند. مردان در کارهای ساختمانی و تدارکات مشغول بوده و زنان به عنوان نظافت چی و پرستار بچه کار می کنند. اکنون اکثر آنها دیگر اجازه کار ندارند.

به گزارش شفاآنلاین،2. امیرنشین قطر نیز اقدامات احتیاطی گسترده ای را اعمال کرده: برای محافظت از مردم خود در برابر ابتلا به بیماری توسط کارگران مهاجر، دولت از هفته ها قبل کل منطقه صنعتی را در حومه دوحه قرنطینه کرده و هیچ کس نمی تواند شهرک را ترک کند.

3. ده ها هزار کارگر مهاجر که در کارخانه ها و انبارهای آنجا کار می کنند، بعد از پایان کار خود به سیلوهای باریک برگشته یا در خوابگاه های شلوغ مستقر می شوند. بدین ترتیب هیچ امکانی برای حفظ فاصله توصیه شده وجود ندارد.

4. دولت قطر هر روز آب، مواد غذایی و لباس های محافظ به منطقه صنعتی ایزوله شده می فرستد و همچنین برای اطمینان از ادامه اشتغال همه کارگران، یک برنامه وام سخاوتمندانه 700 میلیون دلاری را برای کارفرمایان راه اندازی کرده است.

5. کارگران مهاجر در واقع نیرویی هستند که موتور اقتصاد کشورهای حاشیه خلیج فارس را فعال نگه می دارد. این کارگران با دستمزد حداقلی، میلیاردها دلار به کشورهای خود مانند پاکستان، هند، اتیوپی و فیلیپین می فرستند، اما اکنون بیماری کووید 19 این جریان پول را که برای بسیاری از خانواده ها بسیار حیاتی است، متوقف کرده است.

6. دولت های پاکستان و هند در ماه آوریل بنا به درخواست های متعدد این کارگران، شروع به بازگرداندن شهروندان خود کردند. موید یوسف از تیم امنیت ملی نخست وزیر در اسلام آباد می گوید، بسیاری از کارگران در حالی به پاکستان باز می گردند که مبتلا هستند.اشپيگل (آلمان)
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: