کد خبر: ۲۵۷۳۴۷
تاریخ انتشار: ۱۳:۲۹ - ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۹ - 2020May 12
سازمان جهاني بهداشت نيز ضمن هشدار نسبت به شيوع کرونا در يمن، اعلام کرد که ويروس کرونا به طور گسترده در اين کشور فراگير مي‌شود
شفاآنلاین>سلامت>کميته‌ عالي مقابله با ويروس کرونا در يمن امروز (دوشنبه) اعلام کرد که شهر عدن مقر دولت مستعفي و فراري يمن در وضعيت قرمز شيوع کرونا قرار گرفته است.

به گزارش شفاآنلاین، وضعيت قرمز شيوع کرونا در عدن در حالي اعلام شده که ۳۵ نفر تاکنون در اين شهر به کرونا مبتلا شده‌اند که چهار تن از آنها جان خود را از دست داده اند.

طبق اعلام کميته يادشده، پس از شيوع انواع بيماري‌ها در عدن به دنبال بارش شديد باران و سيلاب در هفته‌هاي اخير، وضعيت قرمز در اين شهر اعلام شد.

کميته عالي مقابله با ويروس کرونا در يمن شامگاه يکشنبه اعلام کرد که ۱۷ مورد جديد مبتلا به کرونا در اين کشور شناسايي شده که ۱۰ تن از آنها در عدن بوده‌ است.

طبق اعلام رسمي، تاکنون ۵۱ نفر در سراسر يمن به کرونا مبتلا شدند که ۸ نفر از آنها در اثر اين بيماري جان خود را از دست داده اند.

يمني‌ها در حالي گرفتار ويروس کرونا شده‌اند که شش سال از حمله گسترده ائتلاف سعودي- آمريکايي به اين کشور مي‌گذرد و با وجود شهادت بيش از يکصد هزار يمني و زخمي شدن دهها هزار يمني ديگر و نابودي زيرساخت‌هاي اين کشور به ويژه بخش پزشکي آن، حملات سعودي‌ها همچنان در سايه سکوت محافل بين‌المللي ادامه دارد.

عبدالحميد صيام کارشناس امور سازمان ملل پيشتر هشدار داده که بيماري کوويد ۱۹ براي بيش از نيمي از ساکنان مردم جنگ زده يمن پيامدها و تاثيرات منفي به دنبال خواهد داشت و اين کشور فاجعه زده را با مشکلات بيشتري رو به رو خواهد کرد.

سازمان جهاني بهداشت نيز ضمن هشدار نسبت به شيوع کرونا در يمن، اعلام کرد که ويروس کرونا به طور گسترده در اين کشور فراگير مي‌شود.

يمن شش سال است که در محاصره کامل ائتلاف عربي - آمريکايي به سرکردگي عربستان قرار دارد و اکنون با کمبود و مشکلات جدي در زمينه تامين تجهيزات پزشکي براي درمان انواع بيماري‌ها از جمله کويد ۱۹ روبه‌رو است.رويترز
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: