کد خبر: ۲۵۷۳۰۵
تاریخ انتشار: ۱۹:۲۶ - ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۹ - 2020May 11
پرستاران و پرسنل اين خانه سالمندان تجهيزات حفاظتي به اندازه کافي نداشتند و خود ناقل کرونا بودند
شفاآنلاین>سلامت>سوئد که پيشتر رويکرد سختگيرانه‌اي را در قبال شيوع کرونا در پيش نگرفته بود و تعجب کارشناسان را به خود جلب کرده، اکنون به ناکامي در محافظت از افراد مسن در خانه‌هاي سالمندان و آسايشگاهها اذعان کرده است.

به گزارش شفاآنلاین، بژورن برنگارد که مادرش را در يک خانه سالمندان در استکهلم از دست داده، گفت: مسئولان اين خانه سالمندان زمان براي حفاظت از مادرم نداشتند.

پنج نفر از هشت نفري که در محل اقامت مادر برنگارد حضور داشتند و بيش از يک سوم از کل ساکنين اين خانه سالمندان به ويروس کرونا مبتلا شدند.

برنگارد بي توجهي نسبت به حفاظت از سالمندان را دليل مرگ مادرش به دليل کرونا عنوان کرده و گفت که پرستاران و پرسنل اين خانه سالمندان تجهيزات حفاظتي به اندازه کافي نداشتند و خود ناقل کرونا بودند.

نيمي از قربانيان کرونا در سوئد از ساکنين خانه‌هاي سالمندان بوده‌اند.

رسانه‌هاي سوئد نيز در هفته‌هاي اخير گزارش‌هايي را منتشر کردند مبني بر اينکه پرسنل خانه‌هاي سالمندان و آسايشگاهها در سوئد همچنان بدون در اختيار داشتن تجهيزات حفاظتي مناسب در اين مکان‌ها کار مي‌کنند.

برخي از پرسنل اين خانه‌هاي سالمندان به دليل نبود اين تجهيزات از کار کردن دست کشيده‌اند. برخي از پرسنل اين خانه‌هاي سالمندان نيز اعتراف کردند به رغم بروز برخي علائم ابتلا به کرونا، به سرکارهايشان رفته‌اند.

تاکنون ۲۵ هزار و ۹۲۱ نفر در سراسر سوئد به کرونا مبتلا شده‌اند که۳۲۲۰ فوتي داشته است.

در حالي دولت سوئد پيش تر اعلام کرده بود حفاظت از افراد سنين ۷۰ به بالا جزو اولويت‌هاي اصلي‌اش است اما ۹۰ درصد از قربانيان کرونايي در سوئد تا پيش از ۲۸ آوريل(۹ ارديبهشت) سنين بالاي ۷۰ داشتند که نيمي از آنها در خانه‌هاي سالمندان و آسايشگاه‌ها بودند. اين در حالي است که يک چهارم نيز از اين قربانيان افرادي بودند که در خانه‌هايشان پرستاري مي‌شدند.

در همين حال "لنا هالنگرن" وزير امور اجتماعي و بهداشت سوئد اخيرا گفت: ما در حفاظت از افراد با سنين بالا ناکام بوديم. اين واقعا مسئله جدي است و در کل شکستي براي جامعه است. بايد از موضوع درس بگيريم. هنوز کارمان با شيوع کرونا پايان نيافته است.

برعکس بسياري از کشورهاي اروپايي، برخي مدارس و همچنين رستوران‌ها در سوئد در دوران شيوع کرونا در جهان باز بود اما در عين حال دولت از مردم خواسته تا فاصله اجتماعي را رعايت کنند.

در استکهلم(کانون شيوع کرونا در سوئد) ۵۵ درصد از خانه‌هاي سالمندان و آسايشگاهها تاکنون موارد ابتلا به کرونا را در اين مکان‌ها تاييد کرده‌اند.

براساس اطلاعات رسمي، در ماه مارس(اسفند-فروردين) ۴۰ درصد از پرسنل خانه‌هاي سالمندان و آسايشگاهها افرادي غيرماهري بودند که تحت قراردادهاي کوتاه مدت استخدام شده بودند که پرداخت ساعتي داشته و امنيت شغلي نيز نداشتند.آ اف پ
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: