کد خبر: ۲۵۷۲۹۲
تاریخ انتشار: ۱۷:۴۶ - ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۹ - 2020May 11
حدود ۵۰درصد معلمان از دوشنبه به مدارس برمي گردند تا پذيراي دانش آموزان باشند. همچنين معلماني که در کلاس ها حضور نمي يابند از طريق آموزش از راه دور در منزل به تدريس ادامه خواهند داد. بدين ترتيب همه به نوعي مشغول کار هستند
شفاآنلاین>اجتماعی> وزير آموزش ملي فرانسه از بازگشايي ۸۶ درصد مدارس اين کشور براي ميزباني از يک و نيم ميليون دانش‌آموز از فردا (دوشنبه) خبر داد.  

به گزارش شفاآنلاین، ژان میشل بلانکه وزير آموزش ملي فرانسه در مصاحبه با روزنامه دوديمانش، از بازگشت تمام دانش آموزان تا پايان ماه جاري به مدارس خود، ابراز اميدواري کرد.

وي تصريح کرد: باقيمانده مدارس (۱۴درصد) از تعداد کل پنجاه هزار و پانصد مدرسه، حداکثر تا قبل از پايان ماه جاري بازگشايي خواهند شد.  

بلانکه افزود: حدود ۵۰درصد معلمان از دوشنبه به مدارس برمي گردند تا پذيراي دانش آموزان باشند. همچنين معلماني که در کلاس ها حضور نمي يابند از طريق آموزش از راه دور در منزل به تدريس ادامه خواهند داد. بدين ترتيب همه به نوعي مشغول کار هستند.  

 خبرگزاري فرانسه پيش تر گزارش داده بود که ۳۲۹ شهردار در نامه اي از امانوئل ماکرون رئيس جمهوري اين کشور درخواست تعويق بازگشايي مدارس را کرده اند؛ اما بلانکه در مصاحبه روز گذشته خود در روزنامه دوديمانش به منظور رفع نگراني شهرداران اعلام کرد مسئوليت کيفري مبتلا شدن احتمالي دانش آموزان به ويروس کرونا بر عهده شهرداران نخواهد بود.

اظهارات اميدوارانه ژان ميشل بلانکه، وزير آموزش ملي فرانسه، در حالي است که تارنماي خبري ال سي آي فرانسه، از نگراني شديد والدين و ترديد آن ها در فرستادن فرزندان خود به مدرسه خبر داده است.  

به نوشته اين تارنماي خبري، يک مادر فرانسوي مي گويد: «اگر فرزندانم را در اين شرايط به مدرسه و مهدکودک بفرستم احساس بدي به من دست خواهد داد. گويي فرزندانم را به خط مقدم مواجهه با کرونا فرستاده ام».

به گزارش هفته گذشته فرانس ۲۴، رعايت پروتکل بهداشتي منتشر شده از سوي وزارت بهداشت فرانسه براي مدارس الزامي است؛ اين پروتکل شامل مقررات سختگيرانه اي همانند شستن مکرر دست ها، پوشيدن ماسک، رعايت فاصله يک تا چهار متري بين دانش آموزان و معلمان در تمام فضاي آموزشي، اندازه گيري تب دانش آموزان و ...در مدارس است.

برنامه خروج از قرنطينه در فرانسه از دوشنبه (۱۱ مي/۲۲ ارديبهشت) در حالي کليد خورده است که سياست هاي دولت مکرون براي مقابله با شيوع کرونا در روزهاي اخير به شدت مورد اعتراض وسيع مردم قرار گرفته و نظرسنجي ها حاکي از نارضايتي ۶۲ درصدي مردم در قبال سياست ها و اقدامات دولت در اين زمينه است.  

طبق آمار اعلام شده تاکنون، از ابتداي شيوع کرونا در فرانسه، ۱۷۶ هزار و ۶۵۸ نفر به کرونا مبتلا شده اند. از اين تعداد ۲۶ هزار و ۳۱۰ نفر جان خود را از دست داده اند. ۵۶ هزار و ۳۸ نفر هم از بيماري همه گير کوويد-۱۹ بهبود يافته اند.لوپوئن
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: