کد خبر: ۲۵۷۲۷۹
تاریخ انتشار: ۱۴:۲۶ - ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۹ - 2020May 11
اگرچه هواپيمايي آويانکا پيش از شيوع کرونا نيز ضعيف شده بود، اما اعلام ورشکستگي اين شرکت زنگ هشداري براي ديگر شرکت‌هاي هوايپمايي بزرگ جهان است که نبايد به اميد کمک‌هاي دولتي براي جلوگيري از ورشکستگي بنشينند
شفاآنلاین>سلامت>شرکت هواپيمايي آويانکا، دومين هواپيمايي بزرگ آمريکايي لاتين، به دليل ضررهاي ناشي از شيوع ويروس کرونا اعلام ورشکستگي کرد.

به گزارش شفاآنلاین، اين شرکت هواپيمايي که سررسيد پرداخت يکي از اوراق قرضه‌اش در حال نزديک شدن است و درخواست وامش از دولت کلمبيا براي تعديل تاثيرات شيوع کرونا تاکنون بي‌نتيجه بوده، روز يکشنبه اعلام ورشکستگي کرد.

در صورتي که شرکت آويانکا نتواند از ورشکستگي جان سالم به در برد، اين شرکت اولين هواپيمايي عمده جهان خواهد بود که پس از کاهش ۹۰ درصدي پروازها در سراسر جهان، به طور کامل قرباني شيوع کوويد۱۹ مي‌شود.

اگرچه هواپيمايي آويانکا پيش از شيوع کرونا نيز ضعيف شده بود، اما اعلام ورشکستگي اين شرکت زنگ هشداري براي ديگر شرکت‌هاي هوايپمايي بزرگ جهان است که نبايد به اميد کمک‌هاي دولتي براي جلوگيري از ورشکستگي بنشينند.

آويانکا که يکي از قديمي‌ترين شرکت‌هاي هواپيمايي جهان است، تا پايان سال ۲۰۱۹ حدود ۴.۹ ميليارد دلار بدهي کوتاه‌مدت و بلندمدت داشت که نسبت به سال ۲۰۱۸ بيست درصد افزايش يافته بود.

اين شرکت در اوايل دهه ۲۰۰۰ نيز ورشکست شد اما با کمک يک کارآفرين نوظهور بوليويايي به نام «ژرمن افروموويچ» توانست نجات يافته و به شکل چشم‌گيري رشد کند، اما در عين حال زير بدهي‌هاي سنگيني رفت.رويترز
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: