کد خبر: ۲۵۷۲۴۲
تاریخ انتشار: ۰۰:۵۵ - ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۹ - 2020May 11
طبق محاسبات پنج موسسه پژوهشي اقتصادي مهم در آلمان، داده‌هاي موجود نشان مي‌دهد اين کشور در آينده نزديک با رکود اقتصادي جديروبرو خواهد شد
 شفاآنلاین>سلامت>بحران کرونا و رکود اقتصادي ناشي از آن موجب‌شده درآمدهاي مالياتي دولت آلمان ۱۰۰ ميليارد يورو کاهش يابد.

به گزارش شفاآنلاین، امسال درآمد مالياتي دولت به دليل شيوع کرونا و تعطيلي‌هاي ناشي از آن دست‌کم ۱۰۰ ميليارد يورو کمتر از سال گذشته است.

در اين رابطه اکهارت ربرگ سخنگوي سياست‌هاي بودجه‌اي فراکسيون دموکرات مسيحي در پارلمان آلمان گفت: فقط دولت فدرال با کاهش ۴۰ ميليارد يورويي اين درآمدها مواجه شده و اين در حالي است که در مجموع افت درآمدهاي مالياتي دولت‌هاي ايالتي، بخشها و شهرداري‌ها دست‌کم ۱۰۰ ميليارد يورو برآورد مي‌شود.

ربرگ پيش‌بيني کرد، تصويب بودجه تکميلي ديگري در دولت فدرال براي فائق آمدن بر اين مشکل ضروري خواهد بود.

پيش از اين نيز وزارت دارايي آلمان از برآورد خود مبني بر کسري ۸۲ ميليارد يورويي درآمدهاي دولت در شرايط بحراني کنوني خبر داده بود.

در سه ماهه نخست سال ۲۰۲۰ کشورهاي اروپايي به ويژه اعضاي اتحاديه اروپا متحمل فشارهاي اقتصادي سنگيني شدند. در برخي از اين کشورها بيشتر از دو ماه شرايط قرنطينه‌اي شديدي به اجرا درآمد که کشورها را به حالت تعطيل درآورده ‌بود.

طبق محاسبات پنج موسسه پژوهشي اقتصادي مهم در آلمان، داده‌هاي موجود نشان مي‌دهد اين کشور در آينده نزديک با رکود اقتصادي جديروبرو خواهد شد.

گزارش‌هايي که بيستم فروردين در مونيخ منتشر شد پيش‌بيني مي‌کنند توليد ناخالص داخلي اين کشور در سال جاري ميلادي حدود ۴.۲ درصد کاهش يابد که اين رقم کمترين ميزان از زمان جنگ جهاني دوم و ۲ برابر سه ماهه نخست دوره بحران مالي در سال ۲۰۰۹ به شمار مي‌رود.بيلد
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: